• MammaLindaa

emmaljunga quadrolift?

Hej, jag köpte en emmaljunga city cross till min dotter som är 4 månader, nu är det så att hon ligger i sittdelen, men visa dagar när de blåser och är piss väder så känns det inte så skönt, därför undrar jag om jag ska investera i en emmaljunga quadrolift?? någon som har erfarenhet av den?? kan man ha den på sommarn tex?

• Svar på tråden emmaljunga quadrolift?
  • mamma 10
    MammaLindaa skrev 2011-06-05 20:34:18 följande:
    Hej, jag köpte en emmaljunga city cross till min dotter som är 4 månader, nu är det så att hon ligger i sittdelen, men visa dagar när de blåser och är piss väder så känns det inte så skönt, därför undrar jag om jag ska investera i en emmaljunga quadrolift?? någon som har erfarenhet av den?? kan man ha den på sommarn tex?
    Hej,

Vi har en quadrolift som vi trivts väldigt bra med!
    Den är ju väldigt varm och ombonad, samtidigt som man kan vända på, eller plocka ut dynan ur den. Då funkar den, som du säger bra även på sommaren, mer som vindskydd och för att vagnen inte ska bli så "naken".
    Jag kan varmt rekomendera liften!
    Vår dotter har dock vuxit ur sin, så om du är intresserad av att köpa våran, kan du pm:a mig!
  • Louise89

Jag har också den men jag skulle aldrig köpa den nu till min son. Köp hellre en fotsack, det är ju ett vindskydd Billigare också!

• MammaLindaa
    Louise89 skrev 2011-06-05 20:53:51 följande:
    Jag har också den men jag skulle aldrig köpa den nu till min son. Köp hellre en fotsack, det är ju ett vindskydd Billigare också!
    Okej, jag funderar att köpa en city korg istället.
  • älskarlivet81

Vi hade en quadrolift till vår dotter som vi hade till henne förra sommaren när hon var nyfödd och sen efter det hade vi den som åkpåse, fram till i april! Den är verkligen kanon!

• mamma 10
    Louise89 skrev 2011-06-05 20:53:51 följande:
    Quadron kan man ju använda på flera sätt, inte bara som lift.
    Vi hade både liften OCH fotsack! Tyckte det såg snyggare ut i sittvagnen!:)
  • MammaLindaa
    mamma 10 skrev 2011-06-05 21:07:31 följande:
    Quadron kan man ju använda på flera sätt, inte bara som lift.
    Vi hade både liften OCH fotsack! Tyckte det såg snyggare ut i sittvagnen!:)
    Jag har ju en åkpåse från elodie details som jag kommer använda i vinter.
  • stor grön drake

köp hellre en begagnad duolift på blocket, de är smidigare.

Jag tittade på quadron eftersom vi behövde lift, men gillade inte allt extra på den. Vet flera som varit besvikna på den. Även flera som sagt att den sitter dåligt i vagnen när man har "sommarsidan" framåt, eftersom spännena då blir på fel sida och den glider på pälsen på baksidan.

• älskarlivet81
    stor grön drake skrev 2011-06-05 22:36:15 följande:

Jag tittade på quadron eftersom vi behövde lift, men gillade inte allt extra på den. Vet flera som varit besvikna på den. Även flera som sagt att den sitter dåligt i vagnen när man har "sommarsidan" framåt, eftersom spännena då blir på fel sida och den glider på pälsen på baksidan.
    Fast när det blir varmt behöver man ju inte den.. Vi har tagit bort den helt och hållet nu när det är 25 grader varmt ute.
  • MammaLindaa
    stor grön drake skrev 2011-06-05 22:36:15 följande:

vad är en duolift?
  • Jaramla

jag har gillat min jättemycket! tyckte den var superbra med sitt "extra allt" och tusen gånger bättre än andra mjukliftar jag haft. jag hade köpt en igen

• stor grön drake
    älskarlivet81 skrev 2011-06-05 22:37:26 följande:
    Fast när det blir varmt behöver man ju inte den.. Vi har tagit bort den helt och hållet nu när det är 25 grader varmt ute.
    har du tagit bort bottnen?
    MammaLindaa skrev 2011-06-05 22:40:23 följande:
    vad är en duolift?
    Det var vad som fanns innan quadron, det är en lift som kan göras om till åkpåse. Lite lagom stoppad, men kändes perfekt för oss, jag vägrar nämligen syntetskinn (vilket det är i quadron) och vi hade redan köpt ett riktigt som kostade mycket (och var värt varenda slant) och att lägga så mycket pengar på en lift där man abra kommer använda en eller två funktioner kändes dumt.

köpte en stenålders lift i perfekt skick för 40 kr, stoppade allt utom plast, metall och träbottnen i tvättmaskinen och så var den hur fräsch som helst. Vårat utan tvekan bästa bebisköp!
  • älskarlivet81
    stor grön drake skrev 2011-06-05 22:53:13 följande:
    Vi använder inte liften alls nu när det är varmt, men ja, när vår dotter började sitta tog vi bort bottnen (alltså den hårda botten) Eller hur menar du?
  • stor grön drake
    älskarlivet81 skrev 2011-06-05 22:54:24 följande:
    Vi använder inte liften alls nu när det är varmt, men ja, när vår dotter började sitta tog vi bort bottnen (alltså den hårda botten) Eller hur menar du?
    Men TS ber ju om tips på en lift, alltså vill hon använda den, därav att jag inte förstod avd du menade med ta bort.
    Eftersom du citerade mig där jag pratatde om de olika sidorna på botten trodde jag du menade att du på något vis tagit bort bottnen och bara hade "sidorna och locket" kvar
  • älskarlivet81
    stor grön drake skrev 2011-06-05 22:57:11 följande:
    Men TS ber ju om tips på en lift, alltså vill hon använda den, därav att jag inte förstod avd du menade med ta bort.
    Eftersom du citerade mig där jag pratatde om de olika sidorna på botten trodde jag du menade att du på något vis tagit bort bottnen och bara hade "sidorna och locket" kvar
    Ah, du menade så..

Men hon vill ju ha liften som en liggkorg till sin bebis. Det hade vi förra sommaren, då plockade vi bort fällen, la en filt i botten istället och det gick kanon! 
  • MammaLindaa
    stor grön drake skrev 2011-06-05 22:53:13 följande:
    MammaLindaa skrev 2011-06-05 22:40:23 följande:
    vad är en duolift?
    Det var vad som fanns innan quadron, det är en lift som kan göras om till åkpåse. Lite lagom stoppad, men kändes perfekt för oss, jag vägrar nämligen syntetskinn (vilket det är i quadron) och vi hade redan köpt ett riktigt som kostade mycket (och var värt varenda slant) och att lägga så mycket pengar på en lift där man abra kommer använda en eller två funktioner kändes dumt.

köpte en stenålders lift i perfekt skick för 40 kr, stoppade allt utom plast, metall och träbottnen i tvättmaskinen och så var den hur fräsch som helst. Vårat utan tvekan bästa bebisköp!
    jahaa okej.. ah alltså jag hade en mjuklift från carena som jag ska lämna tillbaka pga att det är fleece tyg i den och dottern svettas som bara den.
  • stor grön drake
    MammaLindaa skrev 2011-06-05 22:59:10 följande:
    jahaa okej.. ah alltså jag hade en mjuklift från carena som jag ska lämna tillbaka pga att det är fleece tyg i den och dottern svettas som bara den.
    nej usch, tycker inte om fleece
    emmaljungas nyare duoliftar har samma sorts tyg som i sufletten runt huvudet (hur resten av liften är kan jag inte svära på, inte sett insidan ordentligt på någon, medans de äldre är helt i de gamla tygerna som fanns innan det vatten och vindtäta protex började användas runt 2004.
  • MammaLindaa
    stor grön drake skrev 2011-06-06 16:59:14 följande:
    nej usch, tycker inte om fleece
    emmaljungas nyare duoliftar har samma sorts tyg som i sufletten runt huvudet (hur resten av liften är kan jag inte svära på, inte sett insidan ordentligt på någon, medans de äldre är helt i de gamla tygerna som fanns innan det vatten och vindtäta protex började användas runt 2004.
    De blev en city korg ändå, liften var så smal så dottern min fick knappt plats. haha.
Svar på tråden emmaljunga quadrolift?