• Anonym (blä.)

Kondylom eller herpes?!

Hallå!

Märkte i fredags en svullen liten röd knöl, upphöjd och vit i mitten, på insidan av de yttre blygdläpparna.
    Nu har jag fått 10-12 st i olika storlekar, en del av dom verkar oxå gå sönder, för de vita försvinner och ser istället ut som ett litet sår. Jag har ont ungefär hela tiden, det dunkar och värker när ja går o rör på mig, det svider o bränner lite när man tvättar, men efteråt känns de mycket bättre, men bara en liten stund. Är väldigt obehagligt och mår rent ut sagt kasst...

Nån som har tips på om de kan va herpes eller kondylom?
    Jag ska givetvis bli undersökt, men de är ju långhelg :( Typiskt!

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Kondylom eller herpes?!
  • Anonym

Herpes låter det helt klart som. Något du kommer att få dras med hela livet, har du tur så får du få utbrott. Kontakta läkare direkt på tisdag så att du kan få läkemedel som lindrar.
    Ett husmosrs knep är tydligen att badda med vinäger.

• Anonym (blä.)
    Anonym skrev 2011-06-05 20:38:56 följande:
    Herpes låter det helt klart som. Något du kommer att få dras med hela livet, har du tur så får du få utbrott. Kontakta läkare direkt på tisdag så att du kan få läkemedel som lindrar.
    Ett husmosrs knep är tydligen att badda med vinäger.
    Okej, jag har trott från början att de e kondylom, men har börjat fundera på om de kan va herpes istället, det skaver oxå hela tiden, och spolar man för hårt med vatten på det så känns de som när man bränt sig på brännässlor...

Ska absolut höra av mig på tisdag, mår ju fan psykiskt dåligt, kan ju inte ens äta, hungern e borta...
  • Anonym

Köp xylocain! Det lindrar! Sen kan du köpa sårsprit och badda med, det svider, men torkar ut det.

• Anonym

Kondylom är vårtor, de går inte sönder.
    Se upp med handdukar och när du har "pillat" - det smittar väldigt lätt. Du kan få det i tex ögonen eller på munnen. Eller smitta någon annan.

• Anonym (blä.)
    Anonym skrev 2011-06-05 20:46:02 följande:
    Köp xylocain! Det lindrar! Sen kan du köpa sårsprit och badda med, det svider, men torkar ut det.
    Tack, ska bara iväg o jobba natt nu, får bli imorn!! :)

Funderar ju även på när man kan ha fått det här, de kanske bryter ut för att jag jobbar som en idiot och har lite karlproblem....
  • Anonym (blä.)
    Anonym skrev 2011-06-05 20:48:08 följande:
    Kondylom är vårtor, de går inte sönder.
    Se upp med handdukar och när du har "pillat" - det smittar väldigt lätt. Du kan få det i tex ögonen eller på munnen. Eller smitta någon annan.
    Tack! Tvättar händerna som en dåre så hoppas ja slipper smitta till andra ställen!
  • Anonym
    Anonym (blä.) skrev 2011-06-05 20:49:39 följande:
    Tack, ska bara iväg o jobba natt nu, får bli imorn!! :)

Funderar ju även på när man kan ha fått det här, de kanske bryter ut för att jag jobbar som en idiot och har lite karlproblem....
    Det bryter oftast ut när man har lågt imunförsvar.
  • Anonym (blä.)

Hur e de me kondylom då?

• MattiasFru
    Anonym (blä.) skrev 2011-06-06 00:02:46 följande:
    Hur e de me kondylom då?
    Man får vårtor, som inte spricker. Det är mer som hudutväxter som dyker upp hela vägen bak i rumpan.
  • Anonym (blä.)
    MattiasFru skrev 2011-06-06 12:02:25 följande:
    Man får vårtor, som inte spricker. Det är mer som hudutväxter som dyker upp hela vägen bak i rumpan.
    Okej, då kan ja nog skippa kondylom helt! Inatt började jag få ont i ljumsken och kan känna en stor knöl där, antar att de e lymfkörteln som e svullen?! Har läst att dom kan bli det när man får herpes.
  • MattiasFru
    Anonym (blä.) skrev 2011-06-06 12:04:58 följande:
    Okej, då kan ja nog skippa kondylom helt! Inatt började jag få ont i ljumsken och kan känna en stor knöl där, antar att de e lymfkörteln som e svullen?! Har läst att dom kan bli det när man får herpes.
    Ja som det låter så tror jag verkligen inte att det är det det lättaste är ju att ringa till vårdcentralen eller kvinnokliniken och be att dom kollar upp det, hur som helst är det ju inget trevligt man vill gå med
  • Anonym

Hur går det TS? Fått tag på xylocain ännu?

• Anonym (blä.)
    Anonym skrev 2011-06-06 21:31:42 följande:
    Hur går det TS? Fått tag på xylocain ännu?
    Jag fick en jourtid på gyn ikväll, det konstaterades att det va herpes o jag fick utskrivet xylocain och tabletter!
Svar på tråden Kondylom eller herpes?!