• My sunshine

Smörgåstårta med skinka?

Hej hej.

Ska göra smörgåstårta och undrar om någon har ett lätt recept på en tårta med skinka?

Sökt på google osv men ska ju vara 100 olika ingridienser :) Need nåt lite enklare.

Tips?

• Svar på tråden Smörgåstårta med skinka?
  • MammaTillGuldklimpar

Botten: creme fraiche, majonnäs, rivna äpplen, skivade tomater.
    Mitten: mimosasallad ( creme fraiche, majonnäs, cocktailfrukt) skinka.
    Högst upp: täck med creme fraiche o majonnäs och dekorera med skinka, sallad, grönsaker o frukt.
    Detta är min favorit! Superenkelt o otroligt fräscht!!

• Carr0n

lager med bröd längst ner
    bred på skinkost och strö över hackad skinka
    lager med bröd
    bred på leverpastej eller någon annan mjukost med smak. Eller varför inte bara en vanlig hushållsmjukost och strö över hackad gräslök eller något likn?
    lager med bröd
    utanpå så breder du på en blandning av majonäs/creme fraiché

dekorera med en massa gott

enklare kan det inte bli!

• Live in the moment now

Favoritar.. Älskar smörgåstårta :)

• Fröken Susidus

Jag brukar göra en väldigt populär smörgåstårta, i den har jag både räkor och skinka men vill man kan man göra på bara skinka.

Jag har i rökt skinka, rödlök, peppar/salt, en stor burk crème fraîche och någon/några deciliter majonäs. Har i lite efter smak.
    Kanongott. Kör allt med stavmixer elr hushållsassistent men vill man ha rejälare bitar och tjockare röra man kan skära allt smått för hand.

Dekorera gör jag med ägg, tomat, gurka, salladsblad, skinkrosor(skär ett snitt i en skinkskiva, rulla och lägg en vindruva i mitten) tunt skiva apelsin, persiljekvistar, ostrullar.. Mm.
    Man kan ta vad man vill tycker jag

I räkröran har jag räkor, crème fraîche, majonäs, kokt hackat ägg och dill.

• My sunshine

Oh tack så hemskt mycket! Lät väldigt gott alla förslag.

Kan man kanske sätt ett lager med mimosa sallad för att få en annan smak oxå o inte bara en röra? :)

• Fröken Susidus

Gillar man mimosa så kan man ju så klart det.
    Jag fullkomligt avskyr eländet så jag låter bli ;)
    Vet folk som kör leverpastej på ett lager oxå men det går bort för mig!

• Fröken Susidus

Man kan förresten oxå köra bostongurka på sidorna för variation. Det blir gott.
    Glöm för allt i världen inte att skära bort alla kanter. Jag gör alltid tårtan dagen innan så att rörorna får sätta sig i brödet. Dekorera samma dag som du serverar och slösa på dekoration, det ska vara rejält

Svar på tråden Smörgåstårta med skinka?