• Snova

ICKE Stockholmare, tycker ni att vi är dryga?

Eh, vet ej under vilken rubrik detta passar...

Har insett att många från andra delar av landet tycker att vi är dryga. Det tycker naturligtvis inte jag som är född och uppvuxen i STHLMs innerstad... Håller dock med om att den dialekt jag ej trott mig ha låter dryg tyvärr. Missvisande dock!

Så, vad tycker ni från andra landsändar, är vi dryga?
    Är det kanske bara dialekten som gör att ni tror det?
    Har ni blivit motbevisade eller har vi faktiskt varit otrevliga upprepade ggr?

(Även folk från andra delar av landet kan vara otrevliga ju så engångsotrevligheter kan skippas, eller "tvågångs" också, vi är ju så många här!

• Svar på tråden ICKE Stockholmare, tycker ni att vi är dryga?
  • fipa2

stockholmare är trevligast

och jag kommer INTE därifrån

• Catha82

*skrattar*
    Ja du, det beror väl på vart i sthlm personen bor. Har träffat östermalmare som varit sååå dryga. Men man kan inte direkt dra alla över en kam.
    Min syster och hennes man bor i sthlm och de är helt underbara människor båda två, men när man ser min systers man integrera med sina rikemansvänner á la liningö, östermalm så märker man en total attitydförändring,,till det drygare...he he.

• bustjejen

Jag är göteborgare
    Är inte alla stockholmare precis som Linda och Fadde och kanske som Olinda??

Skämt åsido, de få stockholmare jag känner och har träffat är trevliga och inte dryga

• fipa2

är inte linda rosing från norrland eller nåt?

• Cheri

Umm född och uppvuxen i sthlm, tycker jag själv att Stockholmare över lag är väldigt kyliga och de flesta lider av något slags brist på social kompetens, folk man inte känner ska man inte ha o göra med

Drygt som tusan blir det inåt innerstan, hårt men sant.

Men som med allt annat så gäller det självklart inte alla

• fipa2

världens snällaste och trevligaste och underbaraste person (näst efter mig då) bor i stockholm, så helt fel är det icke med befolkningen där!

• bustjejen

fipa2: Det kanske hon är ja.. Men hon låter inte direkt norrlänsk

• Jenny054

Ja ni 08:or är dryga. Iaf dom jag träffat..

Åhh Stureplan är för oss rika, fan vad vi är bra.
    Stockholm är så vackert, vi har Guccibutiker osv..

Sen om man frågar en stockholmare T.ex på drottninggatan efter en vägbeskrivning så blir man undanknuffad och ingen har tid att fråga.

Har själv bott i Sthlm en tid och det var inge skoj..
    Göteborgare, där är det trevligt folk.

• Smajla

Har träffat många stockholmare i min dag och tyvärr så är det så generellt sett att stockholmare är, som Cheri säger, kyliga och dryga. Sedan finns det ju självklart undantag men det är en ENORM skillnad mellan stockholmare och exempelvis göteborgare som jag tycker är hjärtliga och har "en go" attityd.

Svar på tråden ICKE Stockholmare, tycker ni att vi är dryga?