• ramsylina

skriva bok - antal sidor

Hej.
    Finns det nån som vet, om man skriver en bok och skriver texten rakt upp och ner i word,  vad motsvarar en wordsida? Och hur lång "bör" en bok vara. Ja det är klart att det kan vara olika, men om man vill ha en bok som är lika tjock som en normal pocketbok liksom...?

• Svar på tråden skriva bok - antal sidor
  • zauzz

50 000 ord är en tunnare bok (ca 175 sidor) vad jag förstått.

Kolla gärna in http://www.nanowrimo.org/ där kan man enkelt få kontakt med andra som skriver, och i november varje körs ett "race" där man ska skriva 50 000 ord på en månad.

Jag försökte i fjol, nådde 25 000, sen insåg jag att min outline inte var tillräckligt genomtänkt

Lycka till med skrivandet! 

• Mistral

Hur hittar ni till alla spännane sidor? Visste inte ens att det fanns något som National Novel Writing Month...

Skriver du på engelska då? Verkar jobbigt...

• Ginny

Du kan också ställa in marginalerna i Word så att en sida täcker lika mycket som en sida i en vanlig bok.

• mkar

Ett jättebra tips till alla som vill skriva en bok är tidningen Skriva som kommer ut med sitt första nummer nu i höst. Där ger författare och skrivarcoacher råd och tips! Kolla på www.tidningenskriva.se!
  • Klar

Jag gav ut själv en bok. Jag bekostade boken själv, det var inte så dyrt att tricka en bok, allt beror på antalet som man tricker,

Ju mera man tricker,dessto billigare bli per bok.

Jag sålde allt inom några månader. I sig jag tjänade inte jätte mycket,men jag är jätte nöjd ändå.
    Det var c.a.tio år sedan,och fortfarnade många frågar efter boken,men jag har inga kvar,tyvärr.
    Det var dikter och noveller,och många uppskattade det som jag har skrivit.

Jag har skrivit en hel del sedan dess,och jag ska ge ut en bok till på samma sätt. Nu letar jag efter någon som kan göra  dikterna och boken i Indesign programmet.

Svar på tråden skriva bok - antal sidor