• Annkris

Ljudböcker i mp3-format

Jag avverkar snuskigt många ljudböcker i månaden och har utvecklat ett nästintill osunt behov av att lyssna på bra böcker. Jag lyssnar när jag joggar, promenerar, städar, fixar i trädgården, i bilen och givetvis innan jag somnar. Nu har jag ledsnat på att försöka beställa på biblan, då det innebär en viss framförhållning vilket jag tyvärr saknar. Jag skulle gladeligen betala en sudd för att få ladda hem obegränsat med ljudböcker till min mp3 varje månad. Finns det någon sådan tjänst. Jag vill inte ha ljudboken i mobilen, utan i mp3-spelaren. Hjälp mig snälla!

• Svar på tråden Ljudböcker i mp3-format
  • MrSmith

Tror inte det men jag kör med storytel och har gjort det i drygt 4 år och är grymt nöjd. funkar både i mobilen och i datorn. Kör med ett blåtands stereo headset som väger 80 g sen ligger mobilen i fickan. Lyssnar också dygnet runt. Lyssnat på drygt 300 böcker än så länge. Kostar mig 169 kr i månaden och då får jag lyssna fritt.

• AnkiC

Har laddat ner audible. Finns det svenska böcker? Verkar bara vara engelska.

• MrSmith

Storytel är obegränsad om du har det medlemskapet. Är ca 80 % svenska böcker. Dvs 400-500 st. Är medlem idag och har varit det sedan de hette bokilur. De har även de senaste böckerna. Släppts ofta inom en vecka på storytel efter att boken släppts i handeln. Är ett helsvenskt företag som är väldigt smidiga att ha att göra med.

• Annkris
    MrSmith skrev 2011-06-06 08:33:20 följande:
    Storytel är obegränsad om du har det medlemskapet. Är ca 80 % svenska böcker. Dvs 400-500 st. Är medlem idag och har varit det sedan de hette bokilur. De har även de senaste böckerna. Släppts ofta inom en vecka på storytel efter att boken släppts i handeln. Är ett helsvenskt företag som är väldigt smidiga att ha att göra med.
    Men det funkar väl bara i mobiler, eller? Jag vill kunna lyssna i min mp3- spelare.
  • AnkiC
    MrSmith skrev 2011-06-06 08:33:20 följande:
    Kanske skulle ladda ned det istället då.
  • MrSmith

Ja tyvärr endast i mobilen och på datorn genom att streama ner. Men jag kör med ett blåtands headset. Sen har jag mobilen i fickan. Fungerar klockrent för mig. All datatrafik med storytel är kostnads fri inom Sverige.

• vitruviandude
    AnkiC skrev 2011-06-06 07:36:02 följande:
    Har laddat ner audible. Finns det svenska böcker? Verkar bara vara engelska.
    Jo tyvärr är det ju bara engelska böcker där. Lyssnar själv bara på engelska böcker så jag har nog ingen koll på den svenska talboksutbudet.
Svar på tråden Ljudböcker i mp3-format