• lsabelle

SE BILDER Hjälp mig. Är min katt dräktig?

Hej.. För 20 dagar sen löpte min katthona, och vi planerar kattungar på henne.. Med våran katthane.. Dem parades några gånger, och sedan dess har hon inte löpt..
    Jag tycker att hennes bröst blivit lite svullna, men tänker att jag kanske bara inbillar mig olika gravtecken..

Vet inte om det är till hjälp, men lägger ut bilder här så kanske ni kan avgöra om hon ser dräktig ut?

Vad tror ni? Jag vill så gärna veta till 100% så att vi kan förbereda oss på ungar i juli Glad  jag vill ju inte gå och tro att hon är dräktig och sen så är hon inte det.. 

• Svar på tråden SE BILDER Hjälp mig. Är min katt dräktig?
  • Lady without tattoo

Låt en vet göra ultraljud

Arbetar som Leg.pratkvarn
  • Majsan70

Fast ultraljud är ju oerhört stressande för dem. Är katten dräktig mår hon bäst av att vara hemma i lugn o ro.  Jag ultraljudar aldrig mina katter om det inte behövs.

• lsabelle

Tack för svaren.. Jag tycker liksom att tittsen är dubbelt så stora som innan också, men kanske inbillar jag mig tänker jag.. Men jag är nästan säker på att dem blivit större.. 
    Vi har en vetrinär bara 1 minut därifrån vi bor så jag tänkte jag kanske skulle gå förbi där med henne imorgon..
    Ultraljud kommer vi inte göra, men kanske de kan titta på henne bara.. Det kanske finns mer saker dem kan undersöka på utsidan?
    Det står ju att man absolut inte ska klämma på kattens mage, så det vill ju inte jag göra. Men en vetrinär vet väl hur hon/han ska göra.. Glad 

• Majsan70
    lsabelle skrev 2011-06-06 11:11:30 följande:
    Tack för svaren.. Jag tycker liksom att tittsen är dubbelt så stora som innan också, men kanske inbillar jag mig tänker jag.. Men jag är nästan säker på att dem blivit större.. 
    Vi har en vetrinär bara 1 minut därifrån vi bor så jag tänkte jag kanske skulle gå förbi där med henne imorgon..
    Ultraljud kommer vi inte göra, men kanske de kan titta på henne bara.. Det kanske finns mer saker dem kan undersöka på utsidan?
    Det står ju att man absolut inte ska klämma på kattens mage, så det vill ju inte jag göra. Men en vetrinär vet väl hur hon/han ska göra.. Glad 
    Ge det några dagar till. Varför så bråttom? Jag har inte en enda gång känt mig nödd att besöka veterinär med någon av mina honor när de blivit dräktiga.
    Det är tidigt just nu och vissa får inte röda tuttar förens lite senare.
  • Rosahjärta

hon kan nog va dräktig . :) men vänta å se , magen kommer såfall växa å bli större ;)

• lsabelle
    Majsan70 skrev 2011-06-06 11:13:48 följande:
    Ge det några dagar till. Varför så bråttom? Jag har inte en enda gång känt mig nödd att besöka veterinär med någon av mina honor när de blivit dräktiga.
    Det är tidigt just nu och vissa får inte röda tuttar förens lite senare.
    Hm.. Ja brottom och brottom är det inte.. Men om en vecka åket vi bort.. Våra katter ska vara hos min sambos föräldrar i 10 dagar.. Och jag vill gärna veta i förväg om vi ska förbereda oss för att få en kull i juli.. För då måste vi hålla oss hemma.. Vi reser väldigt mycket med våra katter.. Till Stockholm, till vår sommarstuga.. osv.. Vill dock inte resa runt en massa så att vår katt inte kan känna sig trygg på en och samma plats.. eller vad man ska säga Obestämd
  • Majsan70
    lsabelle skrev 2011-06-06 11:17:09 följande:
    Hm.. Ja brottom och brottom är det inte.. Men om en vecka åket vi bort.. Våra katter ska vara hos min sambos föräldrar i 10 dagar.. Och jag vill gärna veta i förväg om vi ska förbereda oss för att få en kull i juli.. För då måste vi hålla oss hemma.. Vi reser väldigt mycket med våra katter.. Till Stockholm, till vår sommarstuga.. osv.. Vill dock inte resa runt en massa så att vår katt inte kan känna sig trygg på en och samma plats.. eller vad man ska säga Obestämd
    Ja jag hade redan nu förberett mig på att stanna hemma. Jag hade inte flyttat på en dräktig hona alls. All onödig förflyttning innebär ju stress o det skall man ju slippa som dräktig katthona anser jag.
  • lsabelle
    Majsan70 skrev 2011-06-06 11:18:55 följande:
    Ja jag hade redan nu förberett mig på att stanna hemma. Jag hade inte flyttat på en dräktig hona alls. All onödig förflyttning innebär ju stress o det skall man ju slippa som dräktig katthona anser jag.
    Precis, därför är att bra att veta
Svar på tråden SE BILDER Hjälp mig. Är min katt dräktig?