• Linnea85

Nattlampa/julgranskula

Hej!

Vet någon vart man kan hitta en nattlampa som ser ut såhär, men som inte kostar ja... 1300 kr och måste tas in från utlandet? *skäms* (den har ett par år på nacken och säljs inte i Sverige längre)

www.homepoint.se/images/stories/r/romeo_babek_w_b_180.jpg

Alternativt skall den se ut ungefär som en stor julgranskula. En röd och grann nattlampa, helt enkelt.

Det enda jag INTE vill är att den skall vara vridbar eller att den skall se ut som en 70-tals-retrolampa.
    INGET SÅNT HÄR:

medium.tradera.com/541/119928541_1.jpg

Jag har kollat IKEA, Rusta, Lagerhaus, Bolagret, Granit... De stora.
    Jag är inte händig och gillar inte att pyssla tyvärr :(
    Andra idéer?

Tack!

Linnea

• Svar på tråden Nattlampa/julgranskula
  • Mrs Lady
    Linnea85 skrev 2011-06-06 04:42:28 följande:
    Hej!

Vet någon vart man kan hitta en nattlampa som ser ut såhär, men som inte kostar ja... 1300 kr och måste tas in från utlandet? *skäms* (den har ett par år på nacken och säljs inte i Sverige längre)

www.homepoint.se/images/stories/r/romeo_babek...

Alternativt skall den se ut ungefär som en stor julgranskula. En röd och grann nattlampa, helt enkelt.

Det enda jag INTE vill är att den skall vara vridbar eller att den skall se ut som en 70-tals-retrolampa.
    INGET SÅNT HÄR:

medium.tradera.com/541/119928541_1.jpg

Jag har kollat IKEA, Rusta, Lagerhaus, Bolagret, Granit... De stora.
    Jag är inte händig och gillar inte att pyssla tyvärr :(
    Andra idéer?

Tack!

Linnea
    HejsanGlad På Second hand kan man ibland hitta riktiga fynd. Lycka till, kramGlad
  • Linnea85

Tack, men nja... På second hand hittar man små praktiska saker man inte visste att man behövde, man hittar sällan det man BEHÖVER.

Man kan alltså inte gå på second hand och bestämma sig för att jag "SKALL HA EN RÖD LAMPA OCH DEN SKALL SE UT PRECIS SÅHÄR". Chansen är ju inte stor att man hittar just det ögonen vill ha. Hänger du med? :P

Oftare blir det ju snarare så att man går på second hand, tittar sig omkring och tänker "WOW, VILKEN SNYGG GRÖN LAMPA, DEN KÖPER JAG". :)

Inget fel att hitta roliga saker, men mycket svårt att hitta något man BESTÄMT sig på förhand att man skall ha.

• Linnea85

Någon som sett något som liknar IKEA Årstid vägglampa, men som har utbytbar lampskärm? :)

Det hade ju varit roligt att kunna variera sig också

Svar på tråden Nattlampa/julgranskula