• luspudel

Vad betyder "flockig"?

Läste på ersättningspaketet just, Semper Lemolac, och det stod att ersättningen surgjorts och att proteinet delvis är nedbrutet. Därför kan ersättningen bli lite "flockig."

Jag har aldrig hört detta ord förut, vad betyder det?

• Svar på tråden Vad betyder "flockig"?
  • luspudel

Ja lite snabbt, fick fram typ fläckig eller valkig... Hm. Alltså, jag förstår nog ungefär innebörden, gissade på grynig ungefär, men tänkte att det kanske var ett allmänt vedertaget ord eftersom de ändå valt att skriva så

• Perly

flockig är väll "sammlas i grupp"/klumpa sig?

daPerley is thá bést, and u ynow it ;)
  • Linda1976

Flockig använder jag om kläder... Alltså att man behöver ta en klädrulle på en svart skjorta tex. Sen är den inte flockig längre

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • luspudel

Låter som att det skulle passa in på ersättningen då, den kan bli lite "grynig" eller ja... Flockig heter det ju tydligen Så du har nog rätt!

Perly skrev 2011-06-06 09:09:22 följande:
    flockig är väll "sammlas i grupp"/klumpa sig?
  • luspudel
    Linda1976 skrev 2011-06-06 09:11:54 följande:
    Flockig använder jag om kläder... Alltså att man behöver ta en klädrulle på en svart skjorta tex. Sen är den inte flockig längre
    Blir till att dra fram klädrullen till flaskan då
  • Perly
    luspudel skrev 2011-06-06 11:59:17 följande:
    Låter som att det skulle passa in på ersättningen då, den kan bli lite "grynig" eller ja... Flockig heter det ju tydligen Så du har nog rätt!
    Haha
    LIte udda ord att använda kanske Tungan ute Hade nog användt det ordet för att beskriva ex en häst som inte gillar att vara ensam, men välling?
    daPerley is thá bést, and u ynow it ;)
  • Linda1976
    luspudel skrev 2011-06-06 11:59:57 följande:
    Blir till att dra fram klädrullen till flaskan då
    Visst, go wild
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
Svar på tråden Vad betyder "flockig"?