• Lyndi

Jag kan inte öppna bilderna på minneskortet?!

Jag försöker öppna bilderna på minneskortet till systemkameran men får bara meddelandet "Felaktigt syntax för filnamn, katalognamn eller volymetikett". Mapparna har dessutom konstiga namn och det står att de är tomma. Vad har hänt? Nån som kan hjälpa mig?

♥ William 2007-02-26 ♥ ♥ Ebba 2011-03-01 ♥
  • Svar på tråden Jag kan inte öppna bilderna på minneskortet?!
  • Inte Pelle i alla fall

Jag fömodar att du har kortet satt i en kortläsare till din dator?  (i motsats till i kameran...)

Troligen har minneskortet blivit korrupt. I sådana fall är det bara att kasta och köpa nytt.
    Testa att läsa kortet på annan dator.
    Testa även om kameran accepterar att ta bilder och lagra på kortet.

Det är inte ovanligt att korten går sönder har jag förstått, även om jag själv klarat mig.
    Min kamera har dubbla kortplatser så jag har alltid en backup om ena kortet skulle falera  

• Lyndi
    Inte Pelle i alla fall skrev 2011-06-07 13:02:10 följande:
    Jag fömodar att du har kortet satt i en kortläsare till din dator?  (i motsats till i kameran...)

Troligen har minneskortet blivit korrupt. I sådana fall är det bara att kasta och köpa nytt.
    Testa att läsa kortet på annan dator.
    Testa även om kameran accepterar att ta bilder och lagra på kortet.

Det är inte ovanligt att korten går sönder har jag förstått, även om jag själv klarat mig.
    Min kamera har dubbla kortplatser så jag har alltid en backup om ena kortet skulle falera  
    Ja, nya bilder är inga problem att ta och lagra på kortet..
    Fasen, jag har massor av bilder kvar där som jag skulle vilja rädda.. Jag får se om jag har möjlighet att testa att läsa kortet i annan dator.
    ♥ William 2007-02-26 ♥ ♥ Ebba 2011-03-01 ♥
Svar på tråden Jag kan inte öppna bilderna på minneskortet?!