Anonym skrev 2011-06-06 10:38:27 följande:
Fler än jag som blir helt slut av sin pollenallergi när den är som värst? Jag orkar ingenting och vill helst bara sova. Äter aerius som inte ska ge trötthet så jag tror inte det är medicinen....skulle kunna sova 20 timmar om dygnet!
Jag har fått vara utan medicin den här våren eftersom det bara finns en medicin som är mjölkfri och den är farlig för foster. Nässprayerna fungerar inte bra på mig eftersom de bara rensar i själva näsan, den trycker ner allt slem så det sätter sig runt mina känsliga kräkreflexer istället. Det som krånglar till det lite extra för mig är att jag har ingen aning om vilken pollen det är jag inte tål. Vi var i Dalarna förra veckan och hälsade på mina päron, där var det något som blommader som inte finns där jag bor. Det var höga halter gräspollen men jag har inga som helst problem med gräs, jag har inga problem med björk heller. Men efter att ha gått och andats in denna pollen i en hel vecka så har jag i princip fått astmatisk hosta av allt pollen som satt sig i min kropp. Jag hostar och snorar och hostar och hostar. Men jag känner mig inte sjuk så jag tror inte jag är förkyld, symtomen uppstod direkt när vi kom uppåt i landet. Jag har tidigare bara varit lite överkänslig mot pollen, förra året var första året jag behövde äta medicin, i år hade jag definitivt behövt det men ja som sagt var, den enda medicinen jag kan äta är farlig för foster så det var inte ett alternativ.