• AC DC

Hur många kurer Pergotime åt du innan du blev gravid?

Som rubriken lyder, ni som blivit gravida med hjälp av pergotime hur många kurer har ni ätit??

Samt vilken dos tog ni, enkel , dubbel Har även hört att någon tom fått trippel

Hoppas på många svar

• Svar på tråden Hur många kurer Pergotime åt du innan du blev gravid?
  • Vixsie

Jag började med Pergotime igår för första gången , får ge svar i slutet på juni :)
    Äter du också det?

• Alvia

när jag blev gravid av dottern räckte det med en enkel kur och lite magi för att bli gravid.

efter dottern forsökte jag bli gravid igen med hennes far men det blev 4forsök och 3gånger enkel kur men ingen bebis.

nu forsöker jag bli gravid med min make och vi är inne på andra kuren av pergotime, första kuren var enkel och det blev ingen äl så jag fick framkalla mensen med primolut och nu ska vi köra dubbel kur, hoppas det går annars blir det möjligen trippelkur nästa gång.

iofs är jag 16kg tyngre nu än när jag blev gravid av min dotter så det hjälper inte tyvärr. var lättera när än när jag blev gravid av min dotter när jag forsökte igen med hennes far. 

ღ ♥ ღ Flicka född Juni 2008 ღ ♥ ღ Drömmer ღ ♥ ư
  • AC DC

Vixsie--- Japp jag har precis haft ägglossning (sönda/månda) på min andra dubbelkur så vi får se hur det går!

Jag gjorde en enkel kur i januari men blev ingen ägglossning så började jag med första dubbelkuren i april men blev ingen graviditet så vi får se nu då o hoppas!

Har en son som kommer genom ivf, provade med pergotime redan då men dock bara 1 gång o enkelkur hade annan läkare då oxå! & nu väger jag oxå mer o min nuvarande läkare har sagt att vikten spelar ju stor roll oxå men förösker tänka på den samtidigt som vi kör på pergotimen!

Ang att vi kör pergotime nu är för att 3år innan sonen blev till blev jag gravid naturligt men fick missfall så läkaren tror säkert att chansen finns att pergotime kan hjälpa oss, billigare blir det med! men om jag inte lyckas nu ska jag köra själv under juli månad med pergotime eftersom det är semester (har varit på läkarbesök & blivit uppkollad nu de 2 gångerna) men misslyckas vi även då ska vi göra ett sista försök i augusti sen blir det antagligen falun o ivf igen men hoppas inte är ju svindyrt ca 43000

• Vixsie

AC DC --- jo jag hade ägglossning igår , första gången jag får ägglossning tack vare pergo time . Så jag hoppas att det blir en bebis, efter 7 års försökande . Men läkarna tvivlar att jag blir de på grund av att min livmoder hals är helt igen stängd så brukar man få efter man har tagit ut en spiral men jag har aldrig haft spiral. Så läkaren tror att det kommer bli ivf :) men jag hoppas på bli på egen hand dom
    Har öppnat min livmoderhals . Hur går en ivf till?

• mimi02

En enkelkur och fick plus. I vecka 7 nu och hoppas det stannar kvar.

Svar på tråden Hur många kurer Pergotime åt du innan du blev gravid?