• Bella026

Ingen hinnsäck på vul!

Igår fick åka in till akuten pga av huggningar på högersidan.
    Blev orolig eftersom jag i september förra året fick operera bort den vänstra äggledaren pga ett utomkvedshavandeskap.
    Fick åka in och läkarna gjorde ett vul. Hon såg ingen hinnsäck. Det hon såg var att slemmhinnorna var tjocka och sen såg hon kanske något på höger sidan som antingen kunde vara fostret eller systa. Ingen farlig systa utan en som ger ut hormoner till graviditetet tyckte jag hon sa...

Hon gav mig inte mycket hopp om att det här skulle gå vägen.. Vilket jag tycker är jätte tråkigt eftersom vi även i mars fick ett missfall...
    Hon trodde att det antingen var ett utomkveds eller en graviditet som inte blir något..

Jag har inte blödit något alls, bara haft lite flytningar som var typ begie/bruna.
    Testade mig förra tisdagen och så visade gravtesten negativt för att på torsdag/fredag visa positivt!

HJÄLP MIG! Ge mig hopp!!!

• Svar på tråden Ingen hinnsäck på vul!
  • Vickan I

Ska du tillbaka på ny koll? Tog de hcg-prov? Vilken vecka ska du vara i tror du? Hoppas att det bara var tidigt. Förstår rädslan för nytt utomkveds. Hade också ett i höstas, men slapp operation som tur var.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bella026
    Vickan I skrev 2011-06-06 12:28:06 följande:
    Ska du tillbaka på ny koll? Tog de hcg-prov? Vilken vecka ska du vara i tror du? Hoppas att det bara var tidigt. Förstår rädslan för nytt utomkveds. Hade också ett i höstas, men slapp operation som tur var.
    ja jag ska tillbaka nån gång i veckan. jag skulle typ vara i v 6 typ 5+3. Men eftersom jag testade negativt i tisdags men positivt i fredags så tror jag att det är kortare ändå. Och min mens brukar vara sen flera dagar!
  • Vickan I

ja men då finns det ju god chans att det bara var tidigt eller är du säker på när du hade äl? Bra att de ska följa upp iaf. Ovetskapen är ofta det värsta tycker jag. Håller tummarna.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bella026
    Vickan I skrev 2011-06-06 12:34:15 följande:
    ja men då finns det ju god chans att det bara var tidigt eller är du säker på när du hade äl? Bra att de ska följa upp iaf. Ovetskapen är ofta det värsta tycker jag. Håller tummarna.
    nej jag vet inte riktigt när den var.. gjorde inga ältest men som sagt så brukar mensen komma senare..
  • Rae

Så tidigt som du var inne så vore det otroligt att se något p åVUL. Jag var inne med mitt första barn i v 7 men då syntes inget, en hinnblåsa tror jag kanske men inget annat. En vecka senare såg vi ett litet embryo! Då var jag i v. 7+3 tror jag. 7 år sedan så jag kommer inte riktigt ihåg.

Hoppas allt går bra! 

• Bella026

okej.. jag pratade med gyn idag och ska dit på torsdag.
    I söndags låg mitt hcg på 115 så bara hoppas att det har stigit.

Vet ni om det är normalt att ligga så lågt?

• Mirakelbäret

Hej

Jag är i ungefär samma situation, men läkaren var mer hoppfull.

Jag fick brunaktiga flytningar och ont i magen förr förra veckan, var då cirka 5+2. Inne på gynakuten gjorde läkaren ett VUL och sa att hon inte såg någon hinnsäck, men att det inte behövde betyda att det varit ett missfall eftersom man så här tidigt inte alltid kan se det. Men hon ville inte heller utesluta det... Jag fick en ny tid till imorgon, då jag har gått 7 fulla veckor. Då skulle det synas.

Se till att få komma på ett nytt VUL lite längre fram och ha verkligen kvar hoppet! Jag har hittat flera solskenshistorier på nätet, så visst finns det hopp.

Lycka till!

• Bella026

Tack för att du ger mig hopp! Och hoppas det går bra för dig imorgon. Skriv gärna och berätta hur det gick! Lycka till du med!

Svar på tråden Ingen hinnsäck på vul!