• grönräv

Fattar inte mätning av bh storlek tror jag?

Hej! Har försökt mäta min bh storlek för att få fram den perfekta bh:n.
    Jag brukar köpa "C" men ibland känns även de för små.

Så hittade jag guiden : www.beinggirl.nu/din-kropp/bh-guide.php

Jag måttade under bysten och får fram 75 cm, över bysten blir det 88 cm, om jag då följer guiden så står det "Cup A" ?
    Skulle nog aldrig kunna få på mig en A-kupa.. har jag fattat fel eller?

• Svar på tråden Fattar inte mätning av bh storlek tror jag?
  • grönräv
    emzic skrev 2011-06-06 12:51:25 följande:
    Är det 75c du brukar köpa då?
    japp..
  • hopparmamma

Gå till en bra underklädesbutik och få hjälp med att mäta istället så blir det rätt. Då kan du också få tips om vilka olika modeller som passar dig beroende på hur din byst ser ut.

• mamma 10
    grönräv skrev 2011-06-06 12:48:14 följande:
    Hej! Har försökt mäta min bh storlek för att få fram den perfekta bh:n.
    Jag brukar köpa "C" men ibland känns även de för små.

Så hittade jag guiden : www.beinggirl.nu/din-kropp/bh-guide.php

Jag måttade under bysten och får fram 75 cm, över bysten blir det 88 cm, om jag då följer guiden så står det "Cup A" ?
    Skulle nog aldrig kunna få på mig en A-kupa.. har jag fattat fel eller?
    Jag skulle gå till en bra bh-butik och prova mig fram!
    Enligt de flesta tabeller får man fram ett för stport underband, vilket är anledningen till att du "bara" har en A-kupa enligt tabellen..

Börja med att prova ut vilket underband du behöver!  Går du ner i underband, måste du gå upp i kupa, därför kan en A-kupa med stort underband ha samma storlek som en större kupa, med mindre underband.,......

Hoppas det inte blev för snurrigt och att du förstår principen!:)
  • Nyfiken gul

alltså - kupstorleken har ingenting att göra med hur stora brösten faktiskt är.  Du har inte små bröst bara för att du bär en A-kupa tex.

Kupstorleken är helt enkelt skillnaden mellan under och övre måtten.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • grönräv
    hopparmamma skrev 2011-06-06 12:52:37 följande:
    Gå till en bra underklädesbutik och få hjälp med att mäta istället så blir det rätt. Då kan du också få tips om vilka olika modeller som passar dig beroende på hur din byst ser ut.
    ja det kanske är en bra idé.. dock måste jag ha en Nuuuu! och bor tyvärr ett par timmar ifrån närmsta butik.
  • grönräv
    Nyfiken gul skrev 2011-06-06 12:53:20 följande:
    alltså - kupstorleken har ingenting att göra med hur stora brösten faktiskt är.  Du har inte små bröst bara för att du bär en A-kupa tex.

Kupstorleken är helt enkelt skillnaden mellan under och övre måtten.
    Hmm.. okej, trodde det var exakt det som kupstorleken betydde?
    Jag har kvar någon gammal bh sen jag hade A-kupa, och när jag har på mig en sådan så väller det bara ut..
  • Valborgs

70d, 65e, 80b ska väl om jag förstått det rätt ge "samma kupstorlek". Så om de tex köpt 65c ska det vara samma som 75a.

• grönräv
    mamma 10 skrev 2011-06-06 12:53:19 följande:
    Jag skulle gå till en bra bh-butik och prova mig fram!
    Enligt de flesta tabeller får man fram ett för stport underband, vilket är anledningen till att du "bara" har en A-kupa enligt tabellen..

Börja med att prova ut vilket underband du behöver!  Går du ner i underband, måste du gå upp i kupa, därför kan en A-kupa med stort underband ha samma storlek som en större kupa, med mindre underband.,......

Hoppas det inte blev för snurrigt och att du förstår principen!:)
    mhmm.. jo jag fattar nog och tyckte mig se det på tabellen. Hade det varit någon cm mindre på undermåttet så hade kupan stigit till "C" eller "D" typ..
  • grönräv
    emzic skrev 2011-06-06 12:55:25 följande:
    70d, 65e, 80b ska väl om jag förstått det rätt ge "samma kupstorlek". Så om de tex köpt 65c ska det vara samma som 75a.
    oj.. hade jag ingen aning om!
Svar på tråden Fattar inte mätning av bh storlek tror jag?