Vattkoppor och hög feber som inte ger sig.
Min dotter på 5 år har sedan i torsdags haft vattkoppor. De två första dagarna hade hon ett tiotal koppor som man såg hela förloppet på, prick, "blåsa", skorpa. Skönt tänkte vi, då blir det lindrigt.
Tji fick vi! dag fyra vaknar hon med koppor över hela kroppen. Nu är hon full med röda utslag, vätskande koppor (fast inte så många) och sårskorpor. Det kliar lite grann men inte så mycket.
Hela tiden har hon haft feber. De två första dagarna kom febern på eftermiddagen och låg mellan 38-39. De två senaste dagarna har den legat runt 40 grader.Vi har varit i kontakt med sjukvården men eftersom hennes allmäntillstånd är bra (inte slö och äter och dricker som vanligt) tyckte de att vi skulle avvakta och se.
Igår försvann febern av sig själv på eftermiddagen och natten har varit feberfri. Men så idag kom den tillbaka och jag får ner den till 39 med alvedon.
Har någon av er erfarenhet av sådan här feber vid vattkoppor? Jag tycker inte det känns riktigt bra, men sjukvården tycker att jag ska avvakta.