• Petrah

Insida lår ner till knät - hur tränar man det bäst?

jag hatar konditionsträning och vill så gärna ge min lår en sista chans, annars blir det fettsugning. Hur får man bort insidan lår ner till knäna genom nån slags träning? jag vägrar gå i bikini förrän de är borta. och de har blitt slappa oxå så de ser "rynkiga" ut min omkrets är nu uppe i 73 cm runt det tjockaste, innan låg det på 67 cm. hjääääälp!!

Wild, Raw and Beautiful
  • Svar på tråden Insida lår ner till knät - hur tränar man det bäst?
  • Places

Ligg på sida med det understa benet sträckt. Lyft sedan det undre benet uppåt. Tänk att du ska sikta hälen mot taket. Jag får världens träningsvärk av detta. :)

• Nemi76

Ja, träning av musklerna på insidan av låret ger ju starkare muskler, men tar knappast bort överflödigt fett just där eftersom man inte kan punktförbränna fett. Sedan ger ju all träning en ökad fettförbränning...

• Studentpappa

Gå ner i vikt. Träning gör inget skillnad på fettet utan viktnedgång. Går du ner i vikt så är det benböj på gymet som gäller för fina ben. 

• Petrah

Nej jag vet att man inte kan punktförbränna och att man måste gå ner i vikt. men min pms ställer till det varje månad. när jag väl gå ner i vikt och sköter maten och allt sånt så kommer pms perioden och då äter jag bara onyttigt i 10 dagar nej det går inte att ändra på tyvärr. jag har försökt med allt. och alla säger - det går om man vill. men jag är för impulsiv för det tyvärr då stuntar jag i allt bara jag får äta onyttigt. har även gått hos dietist mm för att få hjälp med pms problemen o maten. hur mycket går man upp i vikt på 10 dagar ungefär??

Wild, Raw and Beautiful
  • Studentpappa
    Petrah skrev 2011-06-06 19:14:40 följande:
    Nej jag vet att man inte kan punktförbränna och att man måste gå ner i vikt. men min pms ställer till det varje månad. när jag väl gå ner i vikt och sköter maten och allt sånt så kommer pms perioden och då äter jag bara onyttigt i 10 dagar nej det går inte att ändra på tyvärr. jag har försökt med allt. och alla säger - det går om man vill. men jag är för impulsiv för det tyvärr då stuntar jag i allt bara jag får äta onyttigt. har även gått hos dietist mm för att få hjälp med pms problemen o maten. hur mycket går man upp i vikt på 10 dagar ungefär??
    Det står i förhållande till hur mycket du äter och svaret blir hur långt är ett snöre?
  • Petrah

jo men om man tummar lite på det då?? för om man äter ca 7000 kcal i veckan mer än man ska så har jag hört att man gå upp 1 kg. jag menar man kan ju inte gå upp hur mycket som helst på 10 dagar.

Wild, Raw and Beautiful
  • Studentpappa

Klart du inte kan gå upp hur mycket som helst på en vecka. Det stämmer att ett kilo kroppsfett motsvarar ca 7000kcal, sen hur det fungerar för var och en är ju lite olika. Inte alla som tappar en halvkilo i veckan bara för att de ligger på -500kcal om dagen. 
    Att du går upp i vikt under din mens kan väl ha en del att göra med att du lägger på dig vätska plus din hetsätning tillsammans ger dig några extra kilo. Nu har ju inte jag mens såklart men har för mig att kvinnor kan lägga på sig vätska under den veckan. Jag kan ju även vara ute och cykla.

Har du redan konstaterat att det är omöjligt för dig att äta normalt under din mens så kommer ju du bli rejält fet i och med att du kommer stegvis gå upp i vikt under varje menscykel. Äter du upp dig ett kilo varje gång blir du 12kg tjockare om året. Om du inte svälter veckorna i mellan då såklart. 

• Nemi76

Jag antar att det inte är nyttig mat du hetsäter utan mestadels kolhydrater, vilket binder vatten och gör att 7000 kcal plus kan bli mer än 1 kilo plus. Samt som sagt att man binder vatten vid mens även utan att äta massa extra kolhydrater.

• blackfallingstar

Hej! jag skulle hjälpa dig med det, men vet inte hur jag förklara det, lite svårt men kolla upp de länken

">

den kan hjälpa dig kanske..

Lycka till..

kallepalle81
  • Petrah

Tack så mycket för länken

jo jag vet att jag kommer bli smällfet om jag äter för myckt under pms och det är västka oxå i know. men jag får väl sy igen munnen 2 veckor i månaden :-O

Wild, Raw and Beautiful
  • Gryndrömmen

Allt handlar om fokusering, hålla dig undan allt skit och inte ta några risker när du vet att det är så under dem veckorna. Har själv varit som dig innan. Jag går upp ca 2 kg i bara vätska mellan äl och mens. Du kan inte punktförbränna fettet på låren men träna på så försvinner dem tids nog :) kämpa på!

• blackfallingstar

Till Petrah! det enda jag kan hjälpa dig " det om du bara vill " är att visa dig på plats, jag har sj jobbat som personlig tränare, och vet hur svårt de är att förklara visa saker via internet så bor du i sthlm och har lust till att se hur visa träningar funkar så e de bara och hojta till. inget kostnad så du vet.  fetsugning är bara skitsnack, de finns massa olika sätt att ta bort fett..lycka till.

kallepalle81
  • Petrah

är du PT?? precis vad jag behöver jag tänkte jag skulle sätta upp en tid med en PT men det har inte blivit av än tyvärr. men har du några tips på repititoner och övningar jag kan göra?? tyvärr bor jag inte i Stockholm längre, utan 37 mil ifrån men kom med bra tips gärna ändå jag är rätt stark i benen och rätt stora hårda vader för jag cyklar mycket innan och gått en hel del med för den delen.

blackfallingstar skrev 2011-06-07 07:38:06 följande:
    Till Petrah! det enda jag kan hjälpa dig " det om du bara vill " är att visa dig på plats, jag har sj jobbat som personlig tränare, och vet hur svårt de är att förklara visa saker via internet så bor du i sthlm och har lust till att se hur visa träningar funkar så e de bara och hojta till. inget kostnad så du vet. fetsugning är bara skitsnack, de finns massa olika sätt att ta bort fett..lycka till.
    Wild, Raw and Beautiful
  • blackfallingstar

självklart kan hjälpa dig med det, skicka din mail så skicka jag en träningsprogram och kolla och känner efter först om den passar med dig, matprogram kan jag oxå fixa om de behövs. you welcome.

kallepalle81
Svar på tråden Insida lår ner till knät - hur tränar man det bäst?