Kan en ny relation direkt efter ett uppbrott leda till något annat än rebound?
För en månad sen dumpar min pojkvän och fästman mig efter 3 års förhållande. Utan en egentlig anledning, åtminstone inte känd för mig. Men vårt förhållande är inte vad han ville ha längre, trots att han helgen innan berättat hur han längtar till vi ska gifta oss och skaffa barn.
Men i vilket fall, jag låter honom gå. Jag vill inte tvinga honom att välja mig om han känner att han inte vill ha mig. Det svider som fan och jag har gråtit hela månaden över honom, oss, vårt liv, alla planer som aldrig blir av.
Samma dag som min sambo bestämmer att han skall åka iväg ett par dagar och tänka så hör en gammal "ungdomsflamma" av sig. Han berättar att han skall åka till min stad ett par veckor senare(den helgen som nu var) och vill ses. Han berättar dessutom att han förmodligen skall flytta till min stad till hösten om han nu kommer in på den utbildning han har sökt. Han har sökt både kurser och program samt sagt upp sig från jobbet och räknar med att byta stad.
Den killen som ringde har alltid haft en plats i mitt hjärta sen vi träffades som tonåringar. Det har aldrig blivit något förhållande mellan oss av olika skäl, men attraktionen och spänningen har alltid legat i luften.
För att gå till nutid då.
Vi träffades i helgen, och samma gamla attraktion fanns där(såklart!). Det hände ingenting fysiskt. Men han och ytterligare ett par kompisar sov över hos mig(min sambo har ju tatt alla sina saker och flyttat). Den här killen övertalar de andra att han skall sova i dubbelsängen med mig.
Även om jag är väldigt glad över att träffa honom igen, det var flera år sen sist, innan jag träffade min fd sambo. Så kan jag inte komma över hur konstigt det känns att vara attraherad och umgås med en annan kille. Att han sedan sover i sängen, att se ett annat ansikte när man vaknar. Det kändes väldigt märkligt.
Han har nu åkt hem till sin stad igen, men kommer ner om ett par veckor för att tillbringa sommaren här..
Jag vet inte egentligen vad jag ville med detta inlägg. Prata av mig lite kanske, men jag undrar väl också om det kan vara en idé att försöka utveckla vår relation. Eller om det jag känner är något slags rebound-historia för att laga mig själv?
Snälla någon hjälp mig reda ut detta?!