• Anonym (jobbigt)

Andra gravida med förstoppning?

Hej!

Jag är gravid i v. 9(8+1) och jag har sånn jobbigt förstoppning. Katrinplommon och katrinplommonjuice mår jag bara illa av. Vad kan mer hjälpa mot förstoppning?

Vad har hjälpt er?

//Tacksam för svar!

• Svar på tråden Andra gravida med förstoppning?
  • Anonym (jobbigt)

Jag var totalt förstoppad två veckor redan i v. 4-5 och sen har jag varit det till och från hela tiden utan att katrinplommonen hjälpt (mådde också lite illa av dem).
    Sen gav jag upp men drack mycket mycket vatten och det var som att det hjälpte. Plus att jag slutade med alla produkter med blåbär, dom förstoppar.
    Är nu i v 16 och det har börjat släppa, det är inte så att det stör nåmer.
    Hoppas du slipper ditt problem snart.

• Anonym

Är i vecka 31, och har varit förstoppad i stort sett hela graviditeten...
    Använder microlax typ var 3:e dag.

• Anonym (jobbigt)

Tack för era svar! Jag ska kolla med BM på Torsdag också. Mikrolax känns som ett alternativ.
    Det enda jag märkt som lättar lite hittills är färska aprikoser.

• WimZy

Linfrön
    Päron
    Katrinplommon

• Anonym

Linfrön hjälper för mig. Ett par matskedar till filmjölken varje frukost

• Anonym

Testa Lunelax! Microlax hjälper bara till att få ut det som finns i ändtarmen. Lunelax och liknande mjukar upp avföringen hela vägen så att man kan gå på toa normalt igen.

• MeandHim

Det ENDA som funkade på mig var wherters original sockerfria (viktigt) godis. 5 stycken av dom så kom det av bara farten. Lavemang osv funkade inte för fem öre!

• Anonym (jobbigt)

Tack för fler svar!

Linfrön ska jag absolut prova. Gillar det!
    Päron ska inhandlas.
    Ska fråga BM på torsdag om både mikrolax och lunelax.
    Wherters kan jag tyvärr inte prova då jag är allergisk.

Tack alla!

• NenneLo

Mycket vatten, fibrer och motion hjälper oftast. Fungerar inte det så köp Lactulos!

• Anonym (dsk)

Hej!
    Vill tipsa om psylliumfrön istället för linfrön. Mkt bättre! Lite på filen, eller en sked med vatten bara. Och på apoteket finns tuggtabletter som heter "frukt och fibrer". Inte jättegoda, men de fungerar.

• Anonym (v26+4)

Tänkte precis skriva psylliumfrön jag med ;) Jag har alltid haft problem med min mage även före graviditet. Men sen jag blev gravid har jag börjat äta detta till frukost : youghurt med lite psylliumfrön (ca 1msk kanske) och grova flingor varje morgon o magen fungerar utmärkt.

Sen får du inte glömma o dricka mkt vatten också ;)

• suss85

Jag hörde kiwi utav en vän! =)  är precis nyplussad och tror att det är förklaringen till min förstoppning senaste veckan.. (brukar aldrig ha det)

Svar på tråden Andra gravida med förstoppning?