• drpepper

Är långärmad pyjamas för varmt nu? Vad sover era bebisar i nu när det är varmt?

Vår 10 månaders sover i vanlig bomullspyjamas lång ärm, långt ben. Sover i egen säng med bomullsfilt typ Boob eller PO.P. Är långärmadpyjams för varmt nu? Ska hon ha mindre kläder?

• Svar på tråden Är långärmad pyjamas för varmt nu? Vad sover era bebisar i nu när det är varmt?
  • Bonanza

Är barnet varmt - klä av det. Är barnet kallt - klä på det!

Inte ett dugg svårare än så.

Våra barn sover nakna. Yngsta är snart tre månader och sover i blöja utan filt nu när det är som varmast.

• abinito

Är hon varm? Sover hon dåligt? Gör det som känns bäst för dig och ditt barn. Min son är väldigt varm av sig och sover i pyjamas med långa ärmar och ben... dock har han inte filt, för den sparkar han alltid av sig.

• Frk Razz

Min son på 4 månader sover i blöja och filt en stund. Lägger på han filten på natten igen om han känns kall.

• Gryntroll

Vår  tjej (1½) sover med linne eller kortärmat, hon blir genomsvettig av "riktig pyjamas" när det är så här varmt.

När jag börjar fundera på vad lillan ska ha på sig brukar jag jämföra med vad jag själv har på mig... vad föredrar jag att ha på mig en blåsig dag vid båten, en varm sommarnatt, lång bilfärd osv. Ganska självklart egentligen men för mig fungerar det bra att använda mig själv som "måttstock"

Hur sover du själv? Naken, pyjamas t-shirt...

• Cecci78

vi har ikväll 27 grader i sovrummet så ja, långärmat är alldeles för varmt, bara blöja hade vi när de var bebisar, nu är det bara underkläderna de sover i

• nian74

Min ettåring sover i kortärmad tröja och blöja. 

• Thursday
    Gryntroll skrev 2011-06-06 21:47:34 följande:
    Vår  tjej (1½) sover med linne eller kortärmat, hon blir genomsvettig av "riktig pyjamas" när det är så här varmt.

När jag börjar fundera på vad lillan ska ha på sig brukar jag jämföra med vad jag själv har på mig... vad föredrar jag att ha på mig en blåsig dag vid båten, en varm sommarnatt, lång bilfärd osv. Ganska självklart egentligen men för mig fungerar det bra att använda mig själv som "måttstock"

Hur sover du själv? Naken, pyjamas t-shirt...
    Men hur vet man vilken förälder som är rätt måttstock? Maken sover gärna naken utan täcke när jag fortfarande har pyjamas och duntäcke. Jag försöker gå på hur ungen känns, jag.
  • Bonanza
    Thursday skrev 2011-06-06 21:51:07 följande:
    Men hur vet man vilken förälder som är rätt måttstock? Maken sover gärna naken utan täcke när jag fortfarande har pyjamas och duntäcke. Jag försöker gå på hur ungen känns, jag.
    Fast det märker man ju på barnet? Det är väl förvisso samma sak som att känna på barnet, men jag menar att man lär sig ju inom några få månader hurdan kroppstemperatur barnet har. Vi har tre barn, två är som jag och är mycket värmekänsliga. En är som sin pappa och tål lite mer värme, men mindre kyla. Det kan vara bra att veta när man klär på dem på dagen för att skicka dem till förskolan etc.

Men som sagt, det är ju en hårfin skillnad från att utgå ifrån ungen känns.
  • bambigirl

Sonen sover i långärmat, långbent, ullstrumpor och duntäcke. Till detta har han gärna vetevärmare Dottern vill ha kortärmat och tunt täcke. Väldigt olika helt enkelt.

Svar på tråden Är långärmad pyjamas för varmt nu? Vad sover era bebisar i nu när det är varmt?