Legoland i juli?
Funderar på att åka till Legoland i juli.
Någon som varit där och kan säga något om hur mycket folk det är mitt i sommaren?
Hur långa köerna är till attraktionerna?
Tacksam för era erfarenheter!
Funderar på att åka till Legoland i juli.
Någon som varit där och kan säga något om hur mycket folk det är mitt i sommaren?
Hur långa köerna är till attraktionerna?
Tacksam för era erfarenheter!
Jag har ett ord...FRUKTANSVÄRT
Kommer aldrig åka dit igen någonsin..åker hellre till Fårup eller Lalandia precis bredvid. Det var folk överallt o köer till precis allt...o sen var det dåligt överlag.
Lite som jag misstänkte. Långa köer och trångt
Men va menar du med att det var dåligt överlag?
Vad är Lalandia?
Vi åker med i sommar och bävar för mycket folk.
Men då vi har legotokiga grabbar och deras kompisar som varit där älskade det tror jag de kommer ha kul!
Det är just tidpunkten vi oroar oss för.
Vi var där förra sommaren och tyckte det var jättekul! Dock behöver man mer än en dag. Vi var först där en måndag och det var inte alls särskilt mycket folk, lagom. Men sen åkte vi tillbaka på onsdagen och då var det vrålmycket folk, vilket innebar att det inte alls var lika kul eftersom man fick köa väldigt mycket. Men helhetsintrycket var ändå att det var väldigt roligt. Barnen älskade det!
Legoland är skitkul. Åk en helg i slutet av säsongen. Bo på hottl Legoland. Gå gratis en timme på fredagkvällen och få en känsla för parken. Var sedan i parken lörd-sönd och åk hem igen månd morgon efter frukost. Middagar på hotellet och lunch i parken. Finns en mysig lekpark bakom hotellet där vuxna kan sitta och smutta på vin eller kaffe medan barnen bränner den sista energin innan läggdags. Ni tar er till parken genom att flyga till Billund eller ta tåget till Veijle och lokal buss till Billund. Flyg eller tåg till Köpenhamn. Har själv åkt ensam med ett barn ett par ggr. En höjdare! Bör göras åtminstone en gång under en barndom. Gärna två!
Bettiz: När på sommaren var ni där? Tror du att det var det för att det var måndag som det var lugnare, eller var det något annat? Tänker att det kanske är värst på helgen även på sommaren?
Det var i mitten av juli (kommer inte ihåg datumen just nu). Jag tror att det kanske var lugnare på måndagen eftersom många hotell har byte på söndag/måndag...Men jag vet inte. Vi kanske bara hade tur helt enkelt.
Fler som har erfarenhet av Legoland på sommaren?
Nu är det några år sedan vi var där, men vi chansade på en dag mitt i juli - och det var helt kanon! Vi såg till att vara där strax innan de öppnade och började med att gå längst in i parken för att sedan "jobba oss" tillbaka mot utgången. Bra strategi, det var hyfsat lugnt med folk i början. Visst var det mycket folk i parken överlag, men det gick ändå bra om man kan tänka sig att köa en stund vid åkattraktioner osv. De hade legobord mitt i köerna, så barnen kunde bygga lego medan vi vuxna köade. Vi blev alla positivt överraskade av att parken var så välskött och otroligt trevlig, inte minst alla legobyggnader med fordon i rörelse mm. Vi hade egen lunchmatsäck med oss, men avslutade dagen med någon buffémiddag, pommesfritesen var formade som legobitar, det var kul!
Snor den här tråden.
Hur är det numera?
Har tänkt åka med barnen (7 o 10 år gamla) till Legoland i Juli.
Ska man ta Buss? Bil? Tåg? Flyg?
Hur långt är det mellan Lalandia o Legoland?