Hjälp, jag har blivit med diskmaskin!
Hej alla,
Detta kommer låta knasigt i mångas öron men jag har precis köpt mig en gammal diskmaskin (utan instruktionsbok) och eftersom jag aldrig någonsin har haft diskmaskin tidigare kan jag ingenting om hur en sådan fungerar. Jag har försökt gissa mig till "what goes where" men diskningen blir inget vidare bra, så nu undrar jag om det är jag som gjort fel eller om det bara var ett dåligt köp?
Först provade jag med tabletter i den lilla luckan till vänster (om man står framför diskmaskinen vänd mot framluckan som är nedfällt mot golvet) men disken kom ut smutsig och ibland låg tabletten kvar i facket där jag lagt den. Glasen blev också fulla med mjölkvita stänk. Så då köpte jag pulverdiskmedel, glansmedel och salt (bor i ett område med mycket kalk vattnet). Pulvermedlet fyllde jag på i samma lucka där jag lagt tableletten tidigare och saltet hällde jag i en "behållare" i diskmaskinens botten. Sen finns det ytterligare en lucka till höger om den förstnämnda. Där finns en typ av knapp och två andra små hål, vad de är till för? I vilket fall öppnade jag denna lucka och fyllde på sköljmedel. Men resultatet är dessvärre detsamma... smutsig disk med mjölkvita stänk.
Någon erfaren som kan tipsa om något jag gör fel?