• Imortaelis

Löshår keratin

Har haft löshår som sattes fast med keratin en gång innan och trivdes super med det. Är nu sugen på att sätta i igen, men som många vet kostar det en jäkla massa.
    Men man kan ju göra detta hemma, är det någon som har testat detta? hur gick det? Var det krångligt och framför allt blev ni nöjda?

• Svar på tråden Löshår keratin
  • tauberman

Hej!
    Går frisör och gör även hårförlängningar på fritiden!

Svar på din fråga. Det tar ett tag å sätta i håret och alltså måste man ha någon som kan göra det på dig. Det är ju väldigt svårt att göra själv.
    Du måste köpa hår, antingen färdiga med vaxfästen på, eller att du köper enskilt vaxfästen och smälter på det själv. Sedan måste du ha en värmetång som kostar runt 1000lappen, även en tång du klämmer med så att dom blir platta. Det är lättare att dom inte går av, dom sitter snyggare + inte känns lika mycket när dom är platta. 

Känner du någon som har allt så kan du komma  överens med den personen vem som köper håret mm.
    När jag gör så brukar jag ta 500kr för att sätta i det + att personen som ska ha det får stå för håret. Självklart kan jag hjälpa till och köpa håret men köparen står för priset.

Om du inte bor allt för långt bort så kan jag självklart hjälpa dig! =) 

• jamjar

Be en kompis om hjälp och kolla på tutorials på internet.... Har gjort alla mina hårförlängningar med hjälp av mannen och youtube....

• Imortaelis
    tauberman skrev 2011-06-07 15:36:35 följande:
    Hej!
    Går frisör och gör även hårförlängningar på fritiden!

Svar på din fråga. Det tar ett tag å sätta i håret och alltså måste man ha någon som kan göra det på dig. Det är ju väldigt svårt att göra själv.
    Du måste köpa hår, antingen färdiga med vaxfästen på, eller att du köper enskilt vaxfästen och smälter på det själv. Sedan måste du ha en värmetång som kostar runt 1000lappen, även en tång du klämmer med så att dom blir platta. Det är lättare att dom inte går av, dom sitter snyggare + inte känns lika mycket när dom är platta. 

Känner du någon som har allt så kan du komma  överens med den personen vem som köper håret mm.
    När jag gör så brukar jag ta 500kr för att sätta i det + att personen som ska ha det får stå för håret. Självklart kan jag hjälpa till och köpa håret men köparen står för priset.

Om du inte bor allt för långt bort så kan jag självklart hjälpa dig! =) 
    Hår har jag redan hittat på nätet, finns tydligen startpaket att köpa som innehåller allt det man behöver.
    Jo att sätta i det helt utan hjälp kan ju bli svårt, i vart fall där bak ^^.

Vart i sverige bor du?
    jamjar skrev 2011-06-07 15:40:41 följande:
    Be en kompis om hjälp och kolla på tutorials på internet.... Har gjort alla mina hårförlängningar med hjälp av mannen och youtube....
    Jasså och det har blivit bra? Vart har du beställt ditt hår ifrån? Blev tipsad om att Rapunzel hade bra hår.
  • jamjar

Köpte också från rapunzel nu senast, men jag brukar köpa utomlands då jag har möjlighet. I USA finns det grymma hår.....

Svar på tråden Löshår keratin