• RocketQueen

Ni som klipper er lugg själva?

Hur gör ni med alla miljoner små, hårstrån som lägger sig i heeela ansiktet? Det fastnar en massa småhår på mina ögonlock! Och jag vet att i den sekund som jag åker till jobbet så kommer de att ramla ner i ögonen på mig och göra min natt till en plåga...

• Svar på tråden Ni som klipper er lugg själva?
  • SilverEmma

Jag "skakar igenom" luggen ordentligt med fingrarna och har sen en gammal sminkborste som jag kör över ansiktet ordentligt med. Men oftast klipper jag till den strax innan jag ska duscha och sköljer bara bort hårstråna.

Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • surprise

tar hårför och blåser i ansiktet/luggen

• RocketQueen

Jag är absolut sämst på det här med timing, så självklart kommer jag på vid sämsta möjliga illfälle att jag borde klippa den. Eller snarare hade inget som helst val då jag inte såg nåt alls och det inte passade med uppsatt lugg till min frilla. Dvs jag  var nydushad, sminkad och hade satt upp håret... Jag borstade med sminkborste, fuktat papper, hårför i ansiktet, hahaha det var nog en syn!

Nästa gång blir det innan jag ska duscha...

• Madelenn

En grej jag brukar göra när jag klipper min dotters lugg är att sätta en tejpbit i önskad lngd och klipper ovanför tejpbiten. Då fastnar det mesta på tejpen. Tejpa bara från ena sidan av huvudet i denlängd du önskar och kolla så att den sitter rakt, och sen bara att klippa och poff så han man en rak och snygg lugg. :) Lycka till :)

• RocketQueen
    Madelenn skrev 2011-06-07 19:06:31 följande:
    En grej jag brukar göra när jag klipper min dotters lugg är att sätta en tejpbit i önskad lngd och klipper ovanför tejpbiten. Då fastnar det mesta på tejpen. Tejpa bara från ena sidan av huvudet i denlängd du önskar och kolla så att den sitter rakt, och sen bara att klippa och poff så han man en rak och snygg lugg. :) Lycka till :)
    haha det var ju ett jättebra tips! Kan tänka mig att det funkar super på barn Lite svårare när man har min lugg, svårt att tejpa rakt över ögonen liksom :p
  • Furie

Usch och fy, klipper också luggen vid absolut sämsta tillfälle, helst när jag är färdigsminkad och redo att gå ut genom dörren. Kör stor puderborste över ansiktet efteråt och det tar bort det värsta. När jag planerar bättre gör jag det EFTER jag har duschat och håret är fuktigt (inte blött). Då är klippet lättare att få bort.

• Madelenn
    RocketQueen skrev 2011-06-08 17:17:11 följande:
    haha det var ju ett jättebra tips! Kan tänka mig att det funkar super på barn Lite svårare när man har min lugg, svårt att tejpa rakt över ögonen liksom :p
    Nja det kan gå, för mig gick det, fick kolla lite konstigt. Men jag satte tejpen och klippte ovanför den. Jag har alltid haft min lugg liggnades på ögonbrynen när jag har haft lugg. Jag satte tejpen på ögonlocken och klippte snabbt så jag slapp stå länge med tejpade ögonlock :)
  • Mymlan80

Jag har rätt självlockigt hår och det bästa sättet att klippa luggen i mitt fall är att samla ihop luggen i en "tofs" som jag snurrar några varv och sen klipper. Då håller jag ju i det som klipps av och det är bara att slänga direkt.

Välkommen Liten 091203
Svar på tråden Ni som klipper er lugg själva?