• Lilla Prussiluskan

Bebisen rör sig jättemycket (alldeles för mycket ?) ...orolig

Är i vecka 34 (33+4) och bebisen har hållt mig vaken nästan hela natten med att böka och leva om i magen. Det känns som om han vänder och vrider på sig och boxas. Han har legat med huvudet ner i några veckor nu men jag undrar om han inte försöker att vända sig igen nu?

Är det någon mer som har upplevt detta och ska jag ringa BM? Känner mig lite orolig och frågande eftersom han bökar så mycket just nu...brukar annars böka en stund och sen är han lugn ett par timmar för att böka en stund igen.

Ska jag vara orolig?

• Svar på tråden Bebisen rör sig jättemycket (alldeles för mycket ?) ...orolig
  • AmandaPitkänen

nej, det är nog inget att vara orolig för om bebisen rör på sig...

Vid nästa BM besök så kollar väl din BM hur bebisen ligger så känner hon om detn skulle vändt sig, men jag tror den bara har varit vild nu.

• Lilla Prussiluskan

Då kanske jag kan slappna av men jag tycker att han borde vara trött nu efter allt bökande.... Jag är helt slut i magen och trött...

• cajsalisa

Lika här faktiskt, jag gick in i v. 37 idag och det är ett himla liv hela dagarna å nätterna, men de e inte skönt, gör ju riktigt ont emellanåt, tex när den sträcker på sej så man tror att man ska kissa på sej...

//Cajsalisa

• anne82

hade också dagar min bebis va super livlig.o han som va så lugn annars.fick knuffa på han för att få livstecken ibland tom.så man vart ju klart orolig.men det är ingen fara

• Inka

min bebis har varit extremt livlig sen första sparken! har bf imorgon och jag får fortfarande karatesparkar flera ggr om dagen och han är jättelivlig på natten! Han ligger ruckbar men kan ha fixerat sig nu enligt bm, så det är nog ingen fara!

• Scrollan

Min är också livlig är i v.40+1 så det är trångt nu också snacka om att det gör ont i bland... Men hellre att den rörsig än tvärtom, då skulle jag bli orolig.

• listo

Ja, lustigt nog så finns det alltid NÅGOT att oroa sig för... är det inte för lite
    rörelser så är det för mycket

Jag är helt säker på att du inte behöver oroa dig en sekund. Men om du ändå
    inte kan släppa tankarna på det så ska du självklart ringa din BM och rådfråga
    henne/honom.

• Jefa

VARFÖR ska man vara orolig för att bebisen rör sig mycket??

• guldplutt

För mycket rörelse har jag inte ens tänkt på att det skulle vara ngt att oroa sig för. Inte ens om bebis ligger på fel håll till slut, det ordnar sig ju ändå, antingen genom vändning eller i värsta fall snitt. Det är de dagar när det är nästan helt stilla som jag funderar lite, eftersom det är ett sånt j-a liv annars! Hon väcker mig faktiskt inte på nätterna, men däremot verkar det nästan vara tvärtom - när jag sover sover hon, när jag vaknar o går o kissar vaknar hon o börjar böka, men somnar sen igen när jag somnar om. Man kan ju hoppas att det håller i sig när hon kommer ut..!

• anna86

Hej! Min bebis har också varit jätte rörlig, haft hjärtljud på 180. Har varit på
    special mödravården, men dom sa att det inte var någon fara. Prata med din bm
    om att göra ett ctg. Kram!

• anna86

Och läkaren sa till mig; då du verkligen ska vara orolig är då du inte känner
    bebisen överhuvudtaget. Men prata iaf men din bm.

• Ms milla

Det bästa är väl ändå när bébis sträcker på sig så fötterna sticker ut på vardera sida strax nedanför revbenen??? jätteskönt!

• Jefa

Varför leta efter saker att vara orolig för? Detta är inget du ska vara orolig för. Du
    behöver inte ringa BM, för en sån fråga.
    Vill inte låta elak, men jag undrar fortfarande VARFÖR man skulle vara orolig för att bebisen rör sig för mycket? H*n kanske bara hade en pigg period?

• Mamma 80

Inget o vara orolig för...det är jättebra att bebisen rör på sig mkt. Den tränar ju bara inför livet utanför magen:)

Vår knodd sträcker på sig och är allmänt hyperaktiv hela tiden, hjärtljuden ligger på normal nivå så det ärinte så att knodden är stressad eller så...

Hellre en bebis som märks än en som ligger helt still som man får buffa på hela tiden

• Lilla Prussiluskan

Jefa:
    Jaaa varför ska man vara orolig? Vad ska jag svara på det? Eftersom han har varit väldigt regelbunden i sina sov och vaken perioder så undrar man ju nu när det är annorlunda, jag funderade bla om navelsträngen kunde trassla till sig i allt bök, eller om han håller på att fixera sig eller nåt annat. Alla blir vi väl oroliga för något!
    Med tanke på den foglossningen som jag har så har jag ganska ont också när han snurrar runt.

Jag har ringt BM och fått jättebra svar så nu kan jag vara lugn!

Tack för era svar!

• anne82

nu ska jag inte skrämma er men vill svara på det när nån sa att varför orolig,såhär va det för min kusin som förlorade sitt barn.hon sa att hon känt extra mycket sparkar kvällen innan bebis dog.känner man oro eller att nått känns fel,så åk in på en extra kontroll!så visst fan vart man orolig när dessa dagar kom,men risken att nått e fel är ändå liten och känns sparkarna annorlunda på nått sätt typ mycket mycket kraftiga,man misstänkt att vattnet gått/sipprat,magen växt dåligt osv.då är det också något som ska kollas upp.hennes barn dog av överburenhet och bebisen va alldeles för stor,så felet va i moderkakan...

• Maria86

tror verklingen inte att du ska oroa dig... så läge barnet rör på ig så är väl allt bra... om det blir för stilla där emot så ska man vara orolig!
    Lycka till men busen i magen!

Svar på tråden Bebisen rör sig jättemycket (alldeles för mycket ?) ...orolig