Skäggväxt
Jag är så förödmjukad man kan vara.
Det började med att jag fick några svarta hårstrån när jag tog p-piller (neovletta) och 1 år sedan slutade jag pga för att jag var trött på att 1. vara överviktig 2. inte ha sexlust och 3. hoppas på att hårstråna skulle försvinna.
Jag fick tillbaka sexlusten lite aning, och jag bantade ner mig. Men skäggväxten blev värre. Förmodligen pga en ond cirkel, jag tog bort dem, sen kommer ju fler och fler pga det. Det sägs ju att det är en myt att hår blir värre efter rakning eller andra borttagning, men det stämmer tyvärr för mig. Jag började med att använda en liten sax och klippa tätt mot huden.. Då var det ca 20 hårstrån.. Sedan tog jag i smyg min sambos rakapparat och duttade lite försiktigt... Det gick ju bra och lätt.. nu 1 år efter.. ja nu tror jag kan platsa som skäggiga damen! I alla fall på hakan! Jag har också hårda hårstrån på mustaschen men de klipper jag ner för jag har inte tagit klivit över och kör med rakapparat.
Jag skäms så jävla mycket för det är så extremt förödmjukande man inte fattar..
När man läser om kvinnor som gnäller över ett par hårstrån på tårna kanske så börjar jag gråta för om det vore "så väl". Jag har också hårstrån på magen, runt bröstvårtorna och tårna förstås. Men det är inte lika jobbigt för man visar inte sig så mycket av de delarna och tårna visserligen är det 5 långa hårstrån där men ingen kikar på ens tår så nära inpå att det inte är något problem. Ansiktet är ju mycket närmare.. Jag oroar mig mkt över om någon ser min stubb..
Och tänk om jag blir svårt sjuk och måste ligga på sjukhuset och jag inte har koll då.. då blir det ju för fan skägg!
Jag ryggar också mig tillbaka när någon vill ta på mitt ansikte. t.ex. stryka på kinden eller så.. och min sambo.. jag vågar inte pussa mer än mycket lätt puss och jag vågar inte nosa/stryka med ansiktet mot kroppen.. för då känns ju stubben direkt.. Det är inte mjukt om man säger det så om man inte precis har tagit en omgång med rakapparaten..
Finns det någon lösning för mig? För mig som är arbetslös och har mer räkningar än pengar att betala. :/ Så kan det inte kosta så mycket tyvärr.
(och jag bävar mig över om jag är tvungen att låta håret växa ut för ev behandling... då måste jag först isoler mig totalt i 1-2 veckor och sedan sätta på mig en burka för att gå dit)