• Nea88

Ni som har innekatter, hur ofta rensar ni lådan?

Skriv gärna hur många katter ni har och hur många kattlådor.
    Jag har 2 katter och 2 lådor som jag rensar 1 gång om dagen, innan jag blev gravid så tog jag dom morgon och kväll men nu orkar jag inte och har märkt att det behövs bara 1 gång om dagen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-07 19:28
    Med rensa menar jag ta bort kiss och bajs

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som har innekatter, hur ofta rensar ni lådan?
  • SilverLadyG

Vad menar du med rensa? Liksom ta bort kiss klumpar och bajs eller menar du att byta sand?

• AngelandDevil

2 katter, 1 låda, 1 gång per dag. Har aldrig märkt av ett problem eller större behov än så här hemma i alla fall. Glad

• Saandra

Nu när jag är gravid så får jag inte lov o göra det för min sambo, då inte gravida knappt borde röra kattlådan.. vet inte exakt vad som är det farliga med det, men googlar man så hittar man säkert svaren.. tror det har med ammoniak i katternas kiss o göra.. ej säker! Men vore jag du så skulle jag nog kolla upp de.. jag tänker inte ens diskutera det med min sambo då jag tycker det är rätt skönt att slippa :P annars gjorde jag det en gång om dagen, på kvällen innan läggdags :)

• SilverLadyG
    Saandra skrev 2011-06-07 19:32:40 följande:
    Nu när jag är gravid så får jag inte lov o göra det för min sambo, då inte gravida knappt borde röra kattlådan.. vet inte exakt vad som är det farliga med det, men googlar man så hittar man säkert svaren.. tror det har med ammoniak i katternas kiss o göra.. ej säker! Men vore jag du så skulle jag nog kolla upp de.. jag tänker inte ens diskutera det med min sambo då jag tycker det är rätt skönt att slippa :P annars gjorde jag det en gång om dagen, på kvällen innan läggdags :)
    parasiter i kattens bajs!

Rensar varje dag!
  • Kimona

En gång om dagen oftastm ibland blir det två och ibland kan det gå en dag emellan beroende på hur mycket de äter. Nu när det är varmt dricker de mer så då blir det många kissklumpar att ta bort

• Nea88

Det är mest om man har ute katter som fått smittan via möss mm och om bajset legat i några dagar, så inne katter är inte så farligt med bara man tvättar händerna noga

• anayia
    anayia skrev 2011-06-07 19:35:59 följande:
    1 gång om dagen
    3 katter och 3 lådor
  • Kimona

Glömde skriva att vi har två katter på 9 månader

Svar på tråden Ni som har innekatter, hur ofta rensar ni lådan?