• Mosaik

Badblöja till större barn?

finns det?
    Sonen är snart sju och väger ca 24 kg.
    Vi åker till Rhodos om tre veckor och det bär mig emot att behöva sätta på badblöja på honom men jag vet inte vad vi ska göra annars.
    Här hemma på badhusen är han utan då det bara handlar om nån tims bad åt gången.
    Förra året när vi var utomlands klarade vi oss utan, han hade så himmla bra morgonrutin då...har kommit ifrån det helt nu och säger inte till alls när han behöver bajsa...

Hur gör ni andra med stora blöjbarn?
    Vart kan man köpa?

• Svar på tråden Badblöja till större barn?
  • FinaFamiljen

Bra fråga! Sonen här är iofs bara tre och väger snart 20, men det är stök ändå tycker jag. Och behovet kommer nog kvarstå ganska länge... =)

• Bisou
    Mosaik skrev 2011-06-07 20:01:33 följande:
    finns det?
    Sonen är snart sju och väger ca 24 kg.
    Vi åker till Rhodos om tre veckor och det bär mig emot att behöva sätta på badblöja på honom men jag vet inte vad vi ska göra annars.
    Här hemma på badhusen är han utan då det bara handlar om nån tims bad åt gången.
    Förra året när vi var utomlands klarade vi oss utan, han hade så himmla bra morgonrutin då...har kommit ifrån det helt nu och säger inte till alls när han behöver bajsa...

Hur gör ni andra med stora blöjbarn?
    Vart kan man köpa
    Vi får blöjor utskrivna av distriktssköterskan och hon har även skrivit ut badbyxa. Badbyxan fungerar som blöja och vi sätter sedan vanliga badbyxor ovanpå, jätte smidigt!
  • Mosaik
    Bisou skrev 2011-06-09 16:34:46 följande:
    Vi får blöjor utskrivna av distriktssköterskan och hon har även skrivit ut badbyxa. Badbyxan fungerar som blöja och vi sätter sedan vanliga badbyxor ovanpå, jätte smidigt!
    Å va bra, jag ska redan i morgon ringa och fråga om de har några sådana här! Tack för ett kanontips!
    tack ni andra ockå, tyvärr skulle nog inte 20 kgs byxorna passa då W är lite rund om baken
  • Bisou

Badbyxan säljs av Netti combi Aqua. Du måste uppge mått på mage och lår så att de kan beställa rätt storlek. Lycka till och trevlig semester!

• Mosaik

Hej! Har ringt distriktssk idag och precis som du skrev så skulle jag mäta sonens lår och midja, så hon skulle återkomma i em, hoppas bara dom hinner komma innan den 26:e...
    Men det var absolut inga problem att få dem utskrivna, så återigen tack tack

• Mosaik
    Bisou skrev 2011-06-09 22:25:04 följande:
    Badbyxan säljs av Netti combi Aqua. Du måste uppge mått på mage och lår så att de kan beställa rätt storlek. Lycka till och trevlig semester!
    En fråga... måste man använda båda byxorna eller kan man använda underbyxan och sedan bara vanliga badbyxor över? Eller använder ni både innerbyxa, ytterbyxan och vanliga badbyxor på ert barn??
  • Bisou
    Mosaik skrev 2011-06-10 09:53:01 följande:
    En fråga... måste man använda båda byxorna eller kan man använda underbyxan och sedan bara vanliga badbyxor över? Eller använder ni både innerbyxa, ytterbyxan och vanliga badbyxor på ert barn??
    Vi använder bara innebyxan och sedan vanliga badbyxor utanpå. Ett annat tips för barn som har nattblöja, vi får även tvättbara lakansskydd utskrivna av distriktssköterskan.
  • Mosaik

okej, va bra med de tvättbara skydden. Vi får utskrivet engångsunderlägg, de är också bra men de kanar lite under lakanet...

Svar på tråden Badblöja till större barn?