• Suss 100

HJÄLP

Fick idag veta att min flickas pojkvän haschar.... min flicka är 16 och hennes pojkvän 19. Har vetat sedan tidigare att han varit en "strulputt" men absolut inte att han knarkar...fy jag tror jag är i chock :(

Vad ska jag göra??? Min flicka är väldigt "lättkränkt" och tycker att jag lägger mig i så fort jag frågar ngt om dem...hon gapar och skriker så fort jag vill veta ngt...

Hon har haft det väldigt jobbigt en tid av olika anledningar och jag tror verkligen att hon är kär i denna killen. Ska jag förbjuda henna att träffa honom?? Tror att hon aldrig skulle förlåta mig....hjälp vad ska jag göra????

• Svar på tråden HJÄLP
  • Lena

Du kan ju låta henne träffa honom enbart hos er, där kan han ju inte röka.

• roffe

Varför är det så hemskt att han röker något lugnande då? Han är iaf inte ute på krogen och slåss som dom andra ungdomarna :)

Som föregående sa, låt dom träffas hos dig, och prova att träffa honom när han är påverkad så ser du ju hur han beter sig :)

• notetur nomen

Du kan inte förbjuda din dotter att träffa nån, det fungerar inte så. vad du kan göra dock är läsa på lite om cannabis och slappna av.

Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something
  • Singapore Sling
    roffe skrev 2011-06-07 20:45:13 följande:
    Varför är det så hemskt att han röker något lugnande då? Han är iaf inte ute på krogen och slåss som dom andra ungdomarna :)
    Om han är civilicerad och bildad är det självklart inga problem, men om inte kan han mycket väl även vara ute på krogen och slåss.
Svar på tråden HJÄLP