Mina hundar ryker ihop dagligen
Hej! Har två amstaffar, en tik på 5 år och en hane på 1,5. När jag skaffade hanen bodde jag tillsammans med min sambo, men nu har jag och hundarna tillfälligt flyttat tillbaka till min mamma för ca 3 månader sen. Innan vi flyttade hit hade hundarna tjaffsat 1 gång, då sa tiken till hanen när han kom för nära när hon låg och tuggade på ett ben, men inget mer. Men sen vi flyttade till min mamma sker det nästan dagligen! Den är minstingen som går och slickar sig kort runt munnen och kollar på tiken, och hon spänner ögonen tillbaka i honom. Försöker man då ta bort hanen så smäller det. Det låter ju 20 gånger värre än vad det är, men fortfarande läskigt. Hittills har vi alltid särat på dom när det sker, och ingen större skada är skedd. Men. Detta sker BARA när min mamma är hemma? När jag under dagarna är ensam med hundarna kan dom ligga brevid varandra utan några som helsta problem och leker i hundgården med varandra dagligen. Jag undrar varför det kan vara så? Att dom ryker ihop så fort min mamma är hemma? Över absolut ingenting. Dom är inte agressiva nån av dom, funkar med alla andra hundar, men det är mot varandra. Kan det ha och göra med att hanen börjar bli vuxen och vill visa sin plats? Men varför sker det BARA när min mamma är i närheten? Ska man sära på dom eller låta dom göra upp?