Stimulerad eller ostimulerad FET?
Jag har sökt info på diverse klinikers hemsidor och inte riktigt funnit något bra svar på skillnaden mellan att göra FET i stimulerad respektive ostimulerad cykel. Jag antar att det handlar om att vid ostimulerad så inväntar man mens och sedan ägglossning via stickor innan FET görs. Vid stimulerad borde man då via sprutor eller spray styra nedreglering och uppbyggnad av slemhinna, men stimulerar man även ägglossning? Är det någon som har koll på det här och inte bara gissar som jag gör? Är det någon som har erfarenhet och därmed rekommenderar endera varianten?
Vi har en son på snart tio månader som blev till med hjälp av IVF och färskt ägg. Vi fick ett ägg till frysen och planerar att göra ett syskonförsök efter sommaren. Jag skulle gärna vilja vara lite påläst till dess. Jag tror att anledningen till att vi var tvungna att ta hjälp av IVF var dels att jag inte ägglossar som man ska och dels att mina sköldkörtelvärden behövde regleras. Om jag inte har någon ägglossning känns det "säkrare" med stimulerad cykel, men jag vet egentligen inte... Fungerar det inte med detta enda ägg, så gör vi förmodligen om hela IVF-proceduren från början, men jag skulle förstås helst slippa det!
Hoppas någon av er kloka besökare läser min fråga och kan och vill svara!
Tack på förhand!