Flödeskontroll navelsträng
Någon som vet vad som är normala, dåliga och bra värden av flödet i navelsträngen? Var på tillväxtultraljud idag och fick ett flödesvärde på 0,7 men det säger mig inget dessvärre... Och någon läkare fanns inte att tillgå
Någon som vet vad som är normala, dåliga och bra värden av flödet i navelsträngen? Var på tillväxtultraljud idag och fick ett flödesvärde på 0,7 men det säger mig inget dessvärre... Och någon läkare fanns inte att tillgå
Konstigt att de inte sa om allt var bra eller inte?
När jag gjorde flödeskontroll i navelsträng och i mina egna ådror i ljumskarna så fick jag genast besked av barnmorskan att allt såg perfekt ut. Jag vet dock inte alls vad det var för numeriskt värde på flödet...
Det är olika värden beroende på vilken vecka man är i, men om det är försämrat blir man kallad till ytterliggare kontroller.
Jag går på regelbundna kontroller av flödet i navelsträngen (ett helt separat ultraljud där de tittar på mina kärl och flödet i navelsträngen) eftersom jag har haft dåliga flöden i tidigare graviditeter. Jag får alltid besked direkt om att allt är ok eller om det ska kollas extra på något.
Går också på regelbundna flödeskontroller där de även mäter flödet i mina ljumskar.
Det finns en skala mellan 0-3, 3a och 3b. (har jag hört)
Själv hade jag en 2:a i ena ljumsken sist jag var där. Enligt läkaren är det då inte stopp, men flödet är försämrat.
0 är en mycket bra siffra i detta fall