• susanne

Bilstol akta graco cosmic comfort s

Någon mer som har problem med att kunna sätta klacken på bilstolen nedanför sätet i bilen? Hur gör ni? Låter ni stolen stå kvar på sätet ? Trång bil ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-07 22:04
    viktgräns för att få ha den på sätet är på 11 kg. Hur är det tänkt sen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-07 22:36
    Kil från britax för bättre lutning då stolen står på sätet?

• Svar på tråden Bilstol akta graco cosmic comfort s
  • cicci85

Efter 11 kg måste man ha den nedanför, de ändrade det efter att den inte klarade krocktesterna så jag skulle inte ha den kvar på sätet... Den tar ju väldigt mycket plats, inget att göra åt. Den kan funka bättre i fram om man inte har airbag såklart. Andra bilbarnstolar tar mindre plats i bilen.

• susanne

Det står inget om detta med 11 kg i bruksanvisningen till akta graco cosmic comfort s. Hitta den infon på nätet om 11 kg.

• cicci85
    susanne skrev 2011-06-08 16:18:42 följande:
    Det står inget om detta med 11 kg i bruksanvisningen till akta graco cosmic comfort s. Hitta den infon på nätet om 11 kg.
    Men då är det kanske ändrat på den modellen, för det är väl den senaste med fast stödben? Tidigare modell stod det väl en varningsruta. Jag skulle ringa till Akta så borde du få ett säkert svar.
  • susanne

Jag har kontaktat akta och då sa de det som gäller 11 kg är de äldre modellerna av akta grao cosmic comfort s. Därför står det inget om det i min manual, för stödbenet har de förstärkt så stolen kan lugnt stå kvar på sätet. att det finns två alternativ är bara för bättre benutrymme för barnet.

Svar på tråden Bilstol akta graco cosmic comfort s