• Anonym (passar inte)

Varför hänger mina byxor i grenen?

Alla mina jeans hänger i grenen och jag fattar inte varför. Dom är ganska tajta över låren och rumpan och om magen är det verkligen tajt och obekvämt ibland Obestämd (så det är inga hip-hop byxor jag pratar om) men i grenen så hänger dom flera cm.

Om jag tar tag i grenen på jeansen och sen jämför hur långt upp det är till mitt underliv så handlar det nog om 4-5 cm. Förvånad

Varför blir det så? Är det för att min mage är så tjock och svullen? Obs! Jag är inte gravid.

Det är low-rise eller möjligtvis mid-rise jeans men av olika modeller och jag skulle nog inte få på mig en mindre storlek.

• Svar på tråden Varför hänger mina byxor i grenen?
  • Amazina

Jag har samma problem. Jag tror att mitt problem är att min rumpa har för lite "put".

• Anonym (passar inte)
    Amazina skrev 2011-06-08 00:23:01 följande:
    Jag har samma problem. Jag tror att mitt problem är att min rumpa har för lite "put".
    Hm? Jag tror inte min rumpa är så värst platt? Jag tycker den putar ganska mycket när jag ser i profil naken. Är det så på dig också fast byxorna passar annars och är i rätt storlek?
  • Anonym

Samma problem här. Jag är ganska lång och har en liten rumpa. Jag måste ofta köpa byxor i storlek 40 och då är det ofta ganska stora i rumpan.

• Anonym (passar inte)

Jag är inte helt ensam som jag trodde. Men är det modellen som är fel eller för att magen spänner ut så mycket (fett och ibs mitt fall) att jag måste köpa en större storlek än om magen var platt? Vilket är det som gör att grenen hänger? Jag kan inte ha mindre storlek pga magen. Eventuellt skulle jag kunna ha en mindre storlek om magen var platt.

• Anonym

Jag får det problemet om mina byxor är väldigt tajta över lår och rumpa. Det går liksom inte att dra upp dom ordentligt. Ett hårt åtdraget bälte i midjan funkar.

• Anonym (passar inte)
    Anonym skrev 2011-06-10 16:13:27 följande:
    Jag får det problemet om mina byxor är väldigt tajta över lår och rumpa. Det går liksom inte att dra upp dom ordentligt. Ett hårt åtdraget bälte i midjan funkar.
    Det kan vara en teori. Jag har inte så mycket rum i låren för jag har ridbyxlår.
Svar på tråden Varför hänger mina byxor i grenen?