• Ännu01

Rebound eller inte?

Är 30 & blev hyfsat nyligen dumpad lite oväntat. Hon verkar skrämmande säker på sitt val att gå vidare så det är nog bara bita i det sura äpplet och ge sig ut i singel livet.

Så jag funderar en hel del över taktiken för att bäst gå vidare, helst utan att deppa bort sommaren. Skaffa seriös flickvän vore förstås trevligt men jag tror det är orealistisk förväntan denna sommar. Så rebound sex  & allmän raggning för att träffa folk kommer på tanke, tyvärr har jag inte direkt någe backup kontakter så det måste i så fall raggas från noll. Vänner & bekanta är par/familjetänkande, så det är upp till mig!

Så egentligen tänkte jag be om respons om "Rebound sex, bra ide eller?" Och är de några teorier hur det bäst genomförs, är de tillexempel ju mer ju bättre eller? Kanske ska de vara nån som betyder nåt sen tidigare?

Sen tips på bra raggningställen, utöver krogen, för att ragga singel vänner inte bara sex. Kanske borde säga att jag ser bra ut och har bra självförtroende (det senare kan vara lite kantstött just nu), om nu något tips hänger på det.

Må min sommar vara fylld av äventyr utan för mkt dötid!

• Svar på tråden Rebound eller inte?
  • Anonym (samma läge)

Har tyvärr inga bra svar, tips men ansluter mig till tråden och hoppas på hjälp. Jag är +40, kommer ur ett långt förhållande och har barn men umgås med samma tankar som TS.
    Tror för min del det är viktigt att hitta mig själv, den jag är och göra sånt jag tycker om att göra. Tror också att jag behöver hitta olika sätt att stärka min självkänsla och lära mig tycka om mig själv igen. Det kan jag inte påstå att jag gör för tillfället.

Detta är troligen inte de bästa förutsättningarna för att hitta någon, i alla fall inte något seriöst. Möjligen kan man träffa någon för en stunds "meningslöst" sex men det är ärligt talat inget som lockar jättemycket just nu.

Som sagt, tacksam för tips och erfarenheter. :)

• Lollo36

Är själv relativt nyseparerad. Just nu i färd med att bygga upp mitt liv så som jag vill ha det. Rebound-sex bra idé? Jag vet inte, kanske. Fast ju mer desto bättre tror jag inte på. I alla fall inte om det betyder "ju fler desto bättre". Hellre då en fast KK för min del. Någon som betyder något sedan tidigare? Ja, varför inte, men tänk igenom det ordentligt innan så du är säker på att det är en bra idé i det enskilda fallet. Så du inte fäster dig för mycket eller sårar i onödan.

Raggningsställen, ja du. FL? (hahaha) Nej, seriöst. Ta upp en ny hobby kanske som utövas med andra personer? Träning? Privata fester är ju aldrig dumt. Har du "vänner" på Facebook eller andra bekanta som du inte känner så väl ännu som du kan lära känna bättre och utöka din bekanskapskrets med deras? Nåja, det är vad jag kommer på nu, får skylla på att jag är morgontrött

Svar på tråden Rebound eller inte?