• Filbunke

Olga Rönnberg som PT?

Finns det någon här som betalat Olga Rönnberg för att få sin kost och träning skräddarsydd? 
    I så fall, uppnådde du de resultat du önskade att uppnå med hjälp och stöd från Olga?

• Svar på tråden Olga Rönnberg som PT?
  • Kaxelsson

Nopps, men på hennes sida har hon en massa bilder på folk som haft henne som pt. Både före och efter bilder. Ser ut som om det hänt en massa saker. Klart roligare att få "prata" med någon som har erfarenhet,

Kanske det kommer uppp nåt om du googlar :D

(¯`♥.¸♥ ☆ Axel 081116 & Emil 110221 ☆ ♥¸ .♥´¯)
  • Barbabok

Tycker det ser väldigt seriöst ut, och läser man kommentarerna hon får i bloggen verkar ju folk nöjda. Jag har funderat på att anlita henne men avvaktar lite då jag har så mycket att göra. Nu går hon dessutom på semester.

• Ribbedibb

Har läst på hennes blogg. Verkar vara helt ok. Tycker dock att det är ett - att allt sker online.

• Kaxelsson
    Ribbedibb skrev 2011-07-15 00:59:16 följande:
    Har läst på hennes blogg. Verkar vara helt ok. Tycker dock att det är ett - att allt sker online.
    Så som jag har uppfattat det så får man ett mejl varje dag med instruktioner på vad och hur man ska göra. Vet inte om man får kostråd med.
    Sen ska man svara varje dag och berätta hur det har gått.

Så det hela handlar ju om att man självtränar men får en push i rätt riktning, någon so säger åt dig vad du bör träna, hur och hur länge.
    Är bra sugen :D
  • Filbunke

Det låter ju som att det kan vara något att testa, för det är inte speciellt dyrt heller.

• Karin R

Man får ganska mycket puch och inspiraton bara av att följa hennes blogg på mama!

• Madicken

Jag köpte tjänsten "PT-online" och är grymt besviken. Hoppade t o m av efter 2 veckor (4 veckors tjänst). Dagen innan tjänsten börjar så får man en matlista på vad man ska äta och några recept. Efter 2 veckor får man ett "anpassat" träningsschema som inte alls känns personligt. Jag ville ha uppdelat i träning på gym och träning hemma. De flesta övningar som hon rekommenderade till gymmet kunde jag lika gärna utföra hemma. Hon skickar en lista på övningar och bifogar bilder på hur man utför övningarna. Till mina övningar skickade hon säkert 10 bilder som inte hade något med mitt träningsschema att göra. Det tar tid innan man får svar på frågor. Jag frågade t ex om gröt kunde ersättas med något annat. Hon ifrågasatte varför jag inte äter gröt. Jag skrev i söndags att jag hoppar av och vad jag var missnöjd med. Jag har fortfarande inte fått någon respons. Nej, för mig var det bortkastade pengar och bortkastad tid.

• Kaxelsson
    Madicken skrev 2011-08-30 12:03:36 följande:
    Jag köpte tjänsten "PT-online" och är grymt besviken. Hoppade t o m av efter 2 veckor (4 veckors tjänst). Dagen innan tjänsten börjar så får man en matlista på vad man ska äta och några recept. Efter 2 veckor får man ett "anpassat" träningsschema som inte alls känns personligt. Jag ville ha uppdelat i träning på gym och träning hemma. De flesta övningar som hon rekommenderade till gymmet kunde jag lika gärna utföra hemma. Hon skickar en lista på övningar och bifogar bilder på hur man utför övningarna. Till mina övningar skickade hon säkert 10 bilder som inte hade något med mitt träningsschema att göra. Det tar tid innan man får svar på frågor. Jag frågade t ex om gröt kunde ersättas med något annat. Hon ifrågasatte varför jag inte äter gröt. Jag skrev i söndags att jag hoppar av och vad jag var missnöjd med. Jag har fortfarande inte fått någon respons. Nej, för mig var det bortkastade pengar och bortkastad tid.
    När köpte du tjänsten ?
    Vore kul att få höra hur det går för dig själv med viktnedgång/träning :)
    Med lite självdiciplin ska man nog klara det själv, det är dock där det tryter för mig :p
  • Filbunke
    Madicken skrev 2011-08-30 12:03:36 följande:
    Tack för att du delade med dig, jag har ändrat mig ang hennes tjänster.
    Kör på själv och går på varierad gympa flera dagar i veckan istället
  • Ssofia

Min kompis kör med henne just nu oh är supernöjd, men hon går oxå in för det 110%. Jag vill också men får vänta till november då det är fullt. Jag tänker prova!

Svar på tråden Olga Rönnberg som PT?