• Isalel

hur förvarar ni använda kläder som ska användas igen innan tvätt?

När vi klär av oss inför natten så har vi ingen självklar plats att förvara de använda kläderna på. Hur har ni andra det hemma hos er?
    Finns det någon bra, snygg lösning? För nu ser det stökigt ut på en gång bara för att det hänger kläder framme!

• Svar på tråden hur förvarar ni använda kläder som ska användas igen innan tvätt?
  • Emmaoez

Finns snygga klädhängare som ser ut som en stege ungefär, fast i lite snyggare utförande som man hänger kläderna över :)

• RebornEve

jag har en stol i sovrummet som jag hänger kläderna på... men jag vill ha en sån som emmaoez skrev om =)

jag blir hellre ogillad för den jag är, än gillad för den jag inte är...
  • Ronjas mamma

Jag har en stol i sovrummet desutom har jag en hylla i gadroben jag lägger tjoka stickade och dyligt som man bara använder då och då och inte tvättar varje gång..

• iser

Jag slänger mina kläder i en dekorativ hög på golvet... En sån där stege kanske vore något för mig.

• Titrania

"Dekorativ hög" *fniss*

Själv använder jag en stol.

iser skrev 2011-06-08 09:27:31 följande:
    Jag slänger mina kläder i en dekorativ hög på golvet... En sån där stege kanske vore något för mig.
  • Nemi76

En sån där "tjusig" klädhängare man hänger över dörren så kläderna är på insidan sovrumsdörren (som nästan alltid är öppen så de syns sällan)

• 071001

Över en stol. Ser si sådär ut,

• Kimona

Slänger dom i en av våra fåtöljer :P

• Majbarnen

Hmm, vi har en hängare på baksidan av sovrumsdörren, men använder den inte så ofta. Det blir för det mesta som isabelle84 gör, en dekorativ hög på golvet

• 071001

En sån där hängare bakom dörren är bra, men inte hos oss då sovrumsdörren går utåt i hallen.

• Isalel
    Nemi76 skrev 2011-06-08 13:50:54 följande:
    En sån där "tjusig" klädhängare man hänger över dörren så kläderna är på insidan sovrumsdörren (som nästan alltid är öppen så de syns sällan)
    Var kan man få tag i en sån? Vår dörr står också alltid öppen så där vore det perfekt att få undan :)
  • Isalel
    Emmaoez skrev 2011-06-08 09:01:53 följande:
    Finns snygga klädhängare som ser ut som en stege ungefär, fast i lite snyggare utförande som man hänger kläderna över :)
    Hade en lite billigare sån variant förut, men tyckte det funkade sådär...men den var som sagt billig, kanske finns bättre fungerande för lite dyrare peng...
  • Emmaoez
    Isalel skrev 2011-06-08 14:39:22 följande:
    Hade en lite billigare sån variant förut, men tyckte det funkade sådär...men den var som sagt billig, kanske finns bättre fungerande för lite dyrare peng...
    Okej. Jag äger ingen sån själv men har en vän som har en. Hennes var ganska kraftig i trä, som tjocka grenar på 50-70 mm i tjocklek. Jätte fin och kläderna låg bra och slapp bli skitiga på golvet :) Jag letar själv efter en sådan till mig:)
  • Nemi76
    Isalel skrev 2011-06-08 14:38:11 följande:
    Var kan man få tag i en sån? Vår dörr står också alltid öppen så där vore det perfekt att få undan :)
    De finns på bland annat Biltema och IKEA (finns dyrare varianter också)
  • Veris

åh vilken otroligt bra idé med hängaren över/bakom dörren. Kör lite blandat med stol och "stege" men ser rätt rörigt ut. Bra tråd och hoppas på fler bra tips!

• Jag är bara jag

Det vi ska ha på morronen/hemmakläderna hänger framme-mina kläder över en stol och makens på trappräcket. "Utekläder" ,d.v.s sånt vi har när man går ut hängs in i garderoben igen. Få kläder för att inte säga nåt utom vid extrem värme måste ju tvättas efter man haft det på sig en enda gång. Ibland hamnar kläder på handdukstorken i badrummet också. Vi hänger alltid upp kläder på "tork"/ utslätning innan de hamnar nån annanstans. Hatar när kläder dräller runt,de ska plockas bort snarast!

• Butterscotch

Om det är kläder jag ska sätta på mig igen dagen efter lägger jag dem på en liten pall som vi har i sovrummet. Är det kläder som inte ska användas direkt men som är fräscha nog att bäras igen utan att först tvättas (t ex jeans) lägger jag in dem på sin plats i garderoben. Är de fräscha nog att ha på sig är de fräscha nog att ligga i garderoben med de andra kläderna.

• GrönaDruvan

Jag byter alltid om på toaletten, så lite av hemmakläderna brukar hängas över badkarskanten...:-/ annars har jag en hylla i garderoben för använda kläder.

Svar på tråden hur förvarar ni använda kläder som ska användas igen innan tvätt?