Fler som bränt läpparna?
För över en vecka sedan brände jag läpparna. Hur det gått till kan jag ju undra, jobbar på kontor heltid och sedan sitter i bil fram och tillbaka mellan jobbet och hemmet. Med andra ord inte ute så mkt, undrar om jag kanske bränt läpparna i bilen.... tänkte om solen ligger på när man kör...men jag har solskärmen långt nere. Vet väl iofs att man kan bli bränd trots att man inte direkt solar....hur som helst är det sjukt jobbigt. Det värsta är ju över...i början kunde jag knappt röra munnen eftersom den kändes som en torr, stram strut. Det sved och brände så jag höll på att bli galen. Jag smorde med aloe-vera cerat och idomin. Det har också varit lite rött på läpparna, irriterat.
Fortfarande svider det en del och jag upplever att läpparna är irriterade.....just nu smörjer jag nästan enbart med olivolja. Upplevde att det gav bäst effekt på den här skiten.......men jag undrar om ni andra har andra tips på hur man bäst "botar" läpparna? Är det bästa att låta dem vara HELT utan varken olja eller nåt slags cerat? Eller bör jag fortsätta med oljan iaf? Om ni haft brända läppar, hur gjorde ni?