• trz

Crescent Comfort.

Hej.
    Vi har en crescent comfort, men tyvärr bara med sitt-delen. Bebisen är beräknad i oktober. Vad tycker ni att an ska köpa till?
    Liggdel är ju ganska dyrt och verkar vara omöjlig att hitta begagnad,i rätt färg och sá. Vi har svart/röd.
    Dá är frágan ska man ha en mjuklift eller en hárdlift i sittdelen om man fäller ner den sá mycket som möjligt? Kan man fälla ner den helt sá att bebis ligger rakt eller behövs inte det?
    Hjälp mig nágon, jag fattar ingenting.

• Svar på tråden Crescent Comfort.
  • stoltmamma87

fördel med hårdlift  tycker jag är att det blir mer ombonat för bebisen. känns lite större om plats jämfört med mjuklift. mjuklift är ju däremot bra för att man kan göra om till åkpåse. jag är beräknad i september och kommer skaffa en vagn med hårdlift eftersom det är smidigt att plocka med bara den delen om man ex ska bära upp för trappor o så, sen även för att bebisen ligger i den höst/vintertid och då vill jag ha det lite mer ombonat i vagnen. om det är fullt liggläge på sittvagnen så är det ju inga problem med vare sig hårdlift eller mjuklift. hårdliften kan ju även användas som "säng" om ni åker bort.

• trz

Det var smart tänkt, men hárdlift eller liggdel dá? Vad är lättast, mest praktiskt och snyggast?

• stoltmamma87

en vagn med liggdel då sitter den delen fast om du förstår. läs ex om Duovagn och Kombivagn så förstår du skillnaden. vi var först inne på att skaffa en vagn med separat ligg och sittdel, men efter en tids övervägande känns det mer praktiskt med en vagn med hårdlift som placeras i sittdelen som enkelt kan bäras i och ur, sen när barnet kan sitta är det bara lyfta bort hårdliften!

Svar på tråden Crescent Comfort.