• GrannenUnder

Swedsec licensiering

Är det någon som gjort Swedsecs licensiering och vill svara på en fråga... Jag har övat på frågorna i diagnstesterna, och det jag läst i böckerna gjorde jag jag klarade diagnoserna galant, drygt 80% rätt på allt (och resten lär man sig ju ganska lätt när man går igenom felen..). Är frågorna på licensieringen liknande, så man kan känna sig trygg med att man kan diagnsfrågorna, eller ska jag kämpa vidare och försöka lära mig ännu mer??
    Alltså egentligen undrar jag om det är samma svårighetsgrad, eller om diagnosen är väldigt mycket simplare.
    Jättetacksam för svar, jag börjar bli riktigt nervös inför testet!

• Svar på tråden Swedsec licensiering
  • Mistral

Vad menar du? Har du bara gjort de 13 frågorna? Tänk på att testet är > 100 frågor på tid under åtskilliga timmar, det momentet behöver du förmodligen också träna på, inte bara sakkunskaperna. Jag gjorde provet nyss, det var rätt lätt, det var inte alls representativt för hur jag mindes själva testet (nu gjorde jag det för åtskilliga år sedan så mycket kan ha hänt där också).

• Mistral

Tillägg: du behöver inte vara nervös för testet eftersom du kan göra om det, men tyvärr kostar det ju en hel del om du t ex är student och ska betala det själv.

• GrannenUnder

Nej jag har gjort diagnoserna, de 400 frågorna. Jag gör det som student nu, skolan betalar, men misslyckas jag får jag betala själv tror jag. Arbetsgivaren kan ju betala, men de förutsätter att man får jobb utan licensen ju =)
    Vilket prov gjorde du? Kunskapsuppdateringen, eller gjorde du licenstestet igen?

• Mistral

Det jag gjorde igår var någon grej som låg ute på nätet, det jag gjorde 2007 var själva testet för licensiering dvs tretimmarstestet.

Svar på tråden Swedsec licensiering