har jag anknytningsproblem eller?
fick mitt andra barn för 18 veckor sen.
och jag har svårt att vara glad.. klara av vardagen. (det kunde jag med första barnet)
andra barnet har jag inga problem att lämna över till pappan oriar inte mig en sekund.
första barnet (annan pappa) skulle jag inte lämnat barnet en sekund hos (han var oansvarig)
jag har försökt sluta amma i 2 månaders tid utan att lyckas, barnet tar inte napp, inte flaska.inte ersättning inte min bröstmjölk på flaska, inte gröt,,
vi har nyligen börjat med pureer det tar hon. men ammar lika mycket ändå..
sover jätte dåligt, äter nonstop på nätterna (min fasa)
första dottern sov inte sina första 3 år en hel natt...(är jätte rädd att det ska bli samma)
jag har inte tid för nåt.. jag känner mig ledsen, jag avskyr min kropp..
jag har mardrömmar om förlossningen..
jag har fått inkontinens efter förlossningen och har problem med vardagen av det skälet med.
jag har svårt att tyda mitt barn signaler.. pappan kan det bättre.. barnet ler typ aldrig mot mig utan bara skriker hos mig..
jag tar hand om barnet ammar,byter blöjor, tar nätter, och dagar då karln jobbar.. när han kommer hem tar han barnet på en gång. och jag blir glad om jag får städa ifred....
och pappan älskar jag över allt annat. detta barn borde vara en stor lycka för mig ju.. men det känns inte så...