• Anonym

har jag anknytningsproblem eller?

fick mitt andra barn för 18 veckor sen.

och jag har svårt att vara glad.. klara av vardagen. (det kunde jag med första barnet)
    andra barnet har jag inga problem att lämna över till pappan oriar inte mig en sekund.
    första barnet (annan pappa) skulle jag inte lämnat barnet en sekund hos (han var oansvarig)
    jag har försökt sluta amma i 2 månaders tid utan att lyckas, barnet tar inte napp, inte flaska.inte ersättning inte min bröstmjölk på flaska, inte gröt,,
    vi har nyligen börjat med pureer det tar hon. men ammar lika mycket ändå..
    sover jätte dåligt, äter nonstop på nätterna (min fasa)
    första dottern sov inte sina första 3 år en hel natt...(är jätte rädd att det ska bli samma)
    jag har inte tid för nåt.. jag känner mig ledsen, jag avskyr min kropp..
    jag har mardrömmar om  förlossningen..
    jag har fått inkontinens efter förlossningen och har problem med vardagen av det skälet med.

jag har svårt att tyda mitt barn signaler.. pappan kan det bättre.. barnet ler typ aldrig mot mig utan bara skriker hos mig..
    jag tar hand om barnet ammar,byter blöjor, tar nätter, och dagar då karln jobbar.. när han kommer hem tar han barnet på en gång. och jag blir glad om jag får städa ifred....
    och pappan älskar jag över allt annat. detta barn borde vara en stor lycka för mig ju.. men det känns inte så...

• Svar på tråden har jag anknytningsproblem eller?
  • Anonym
    Lena skrev 2011-06-08 14:46:33 följande:
    förlossnings depresion?
    jag hade det med första barnet i ett års tid. nu efter denna förlossningen så.. jag vet inte.. kan ju känna kärlek till pappan, och skuldkänslor för mitt första barn. och få stunder av lycka med min lilla..
  • Lena
    Anonym skrev 2011-06-08 14:48:46 följande:
    jag hade det med första barnet i ett års tid. nu efter denna förlossningen så.. jag vet inte.. kan ju känna kärlek till pappan, och skuldkänslor för mitt första barn. och få stunder av lycka med min lilla..
    det behöver ju inte vara samma vden här gången även om det oxå är en förlossnings depression. Kontakta BVC och prata med dem.
  • Anonym
    Lena skrev 2011-06-08 14:53:30 följande:
    det behöver ju inte vara samma vden här gången även om det oxå är en förlossnings depression. Kontakta BVC och prata med dem.
    ja bvc här gör inget.. känns som jag borde kontakta psykolog för psykiska besvären. gynekolog för inkontinensen vanlig doktor för dom andra smärtorna runt fogarna. och än en gång gyn för att fixa till min sak som vart felydd efter förlossningen.,... men känns som för mycket att ta tag i.. och lillan sover aldrig inte ens dagar max 5 min sen e det vaket och amning som gäller.. jag har inte tid att springa på massa möten med en skrikande bebis och ett annat barn som precis slutat dagis och har sommarlov.... usch hur ska jag göra..
  • Lena
    Anonym skrev 2011-06-08 15:04:08 följande:
    ja bvc här gör inget.. känns som jag borde kontakta psykolog för psykiska besvären. gynekolog för inkontinensen vanlig doktor för dom andra smärtorna runt fogarna. och än en gång gyn för att fixa till min sak som vart felydd efter förlossningen.,... men känns som för mycket att ta tag i.. och lillan sover aldrig inte ens dagar max 5 min sen e det vaket och amning som gäller.. jag har inte tid att springa på massa möten med en skrikande bebis och ett annat barn som precis slutat dagis och har sommarlov.... usch hur ska jag göra..
    kan itne bvc remiterra dig så du inte behöver leta själv?

Kan inte pappan ta någon ledig dag så du kan fixa till dina problem?
  • Anonym
    Lena skrev 2011-06-08 15:05:44 följande:
    kan itne bvc remiterra dig så du inte behöver leta själv?

Kan inte pappan ta någon ledig dag så du kan fixa till dina problem?
    jag kan ju inte för jag ammar dygnet runt.. jag försöker ju komma ifrån men hon e riktigt tuttig. och det är det enda som duger för att lugna och mata och sova...

önskar så att hon tog ersättning eller dylikt så jag skulle ha mer tid till övers... 
  • Lena
    Anonym skrev 2011-06-08 15:07:25 följande:
    jag kan ju inte för jag ammar dygnet runt.. jag försöker ju komma ifrån men hon e riktigt tuttig. och det är det enda som duger för att lugna och mata och sova...

önskar så att hon tog ersättning eller dylikt så jag skulle ha mer tid till övers... 
    Hon kanske tar annat om pappan ger det och du och brösten inte finns i närheten? eller har ni provat det?
  • Anonym
    Lena skrev 2011-06-08 15:09:45 följande:
    Hon kanske tar annat om pappan ger det och du och brösten inte finns i närheten? eller har ni provat det?
    ja.. barnet vart hysterisk... jag har även försökt cykla till affärn snabbt och han får försöka med ersättning. men han vill inte "tvinga" barnet hon skriker som en galning och vägrar... men vatten går bra ur samma flaska....
    och med inkontinens e det inte så roligt att gå hemifrån heller... eftersom bara min sambo vet att jag drabbats av det... 
  • Anonym (hm)

provat att pumpa ur och ge bröstmjölk ur flaska då?????

använd trosskydd???
    läckte också urin efter 2a förlossningen... o gör det ff lite grand, yngsta är 14mån gammal.....
    använder libresse trosskydd (50pack), funkar kalas....

glöm inte att göra Kniiiiiipövningar, varje dag, flera ggr om dagen!!!!

tar hon napp? det finns ju olika sorter, värt att testa..

vidare så är det bvc som SKA hjälpa dig vidare till en psykolog!!!!
    KRÄV hjälp!!!

ang foglossning så finns det inte mycket att göra? akupunktur fungerar dock bra..
    men mycket annat finns inte att göra, låt tiden göra sitt.....

hoppas det löser sig för dig!!
    tror du behöver få SOVA!!! kan inte din man/sambo ta ledigt några dagar så du får VILA VILA VILA..
    sömn gör mycket mer än vad man kanske kan tro...!

• Anonym
    Anonym (hm) skrev 2011-06-09 10:12:14 följande:
    provat att pumpa ur och ge bröstmjölk ur flaska då?????

använd trosskydd???
    läckte också urin efter 2a förlossningen... o gör det ff lite grand, yngsta är 14mån gammal.....
    använder libresse trosskydd (50pack), funkar kalas....

glöm inte att göra Kniiiiiipövningar, varje dag, flera ggr om dagen!!!!

tar hon napp? det finns ju olika sorter, värt att testa..

vidare så är det bvc som SKA hjälpa dig vidare till en psykolog!!!!
    KRÄV hjälp!!!

ang foglossning så finns det inte mycket att göra? akupunktur fungerar dock bra..
    men mycket annat finns inte att göra, låt tiden göra sitt.....

hoppas det löser sig för dig!!
    tror du behöver få SOVA!!! kan inte din man/sambo ta ledigt några dagar så du får VILA VILA VILA..
    sömn gör mycket mer än vad man kanske kan tro...!
    barnet vägrar även min bröstmjölk i flaska..
    trosskydd funkar inte då jag har analinkontinens..
    kniper gör jag varje dag ofta..
    och napp vägrar hon...

jo jag skulle jätte gärna sova men ammar konstant och barnet vägrar flaska..  
Svar på tråden har jag anknytningsproblem eller?