Sista chansen med pergotime, stressad och lite rädd..
Efter utredning fick vi veta att jag har en ägglossningsstörning (dock inte pco) så jag har sällan/aldrig ägglossning. Fick 6 kurer pergotime på recept och mådde skit av dom, efter tredje kuren skulle jag inte ta mer eftersom jag fick så jobbiga biverkningar men det gjorde jag ändå...
Nu har jag ätit min femte pergotime-kur och är på cykeldag 24, förut har jag ätit pergon cykeldag 5-9 och då fått mens på cykeldag 28-32, men denna gången tog jag pergon cykeldag 3-7 istället för att få ännu starkare äl så jag borde få mens i helgen.
Jag vet att jag fått äl varje pergotimekur, jag vet att vi prickat in äl men ändå har det inte tagit sig..
Remiss har skickats att göra ivf vilket vi så klart gör och är glada för om det inte går denna gången, men jag hoppas så mycket att vi plussar nu!!!!
Jag vill ju så klart slippa ivf, jag vill så klart inte vänta flera månader till...
Jag får ångest när jag tänker på att detta är vårt sista pergotime försök även om jag mår dåligt av dom så känns det som vi borde klara av det.. :(
Jag har recept på en kur pergo till....... börjar känna mig lockad att ta den oxå.. men jag borde kanske inte?
Jag vet inte vad jag vill med tråden, dom som vet om detta irl tycker bara att vi ska lägga ner och vnta på ivf men jag känner mig lite............dålig. VARFÖR blir jag inte gravid?