Present till nyfödd
Min man har ett syskonbarn som snart kommer till världen och vi vill så klart köpa en present. Nu är frågan, vad köper vi? Tacksam för massor av tips!
Min man har ett syskonbarn som snart kommer till världen och vi vill så klart köpa en present. Nu är frågan, vad köper vi? Tacksam för massor av tips!
Hur mkt vill ni lägga?
Många köper ju kläder och det är ju alltid bra. Man kan ju köpa någon storlek större så de har nytta av det senare. Men om man vet att de har massor av kläder kanske man vill hitta på något annat. Jag köpte en speldosa åt min kompis nyfödda förut. En annan kompis har "allt" så åt henne köpte jag en trädgårdsväxt när de fick barn istället för något åt bebisen.
En speldosa i form av ett gossedjur kanske.. fick en sån av min pappa när sonen var nyfödd och den har kommit till nytta :) Eller en fin filt kanske.
ELLER ett spa-kitt (ansiktsmask, fotpeeling, hudlotion, nagelack och sånt) till mamman som precis fött. Tror de skulle uppskattas också, dock är ju inte det till bebisen då men iallafall.
en kanin, från tex teddykompaniet (bra kvalitet, blir som nya efter varje maskintvätt), med långa mysiga öron som små fingrar kan pillra på.
en docka från rubens barn att ha i framtiden :)
pengar till ett sparkonto
fin tavla till barnrummet
presentkort hos fotograf
tjaaa...finns massor :)
Många butiker säljer små set med body, strumpor, mössa, napp och gosedjur/snuttefilt
Kan tipsa om ett babygym. De flesta barn gillar sånt. Vi fick ett mjukt Tummenbabygym till dottern. Är ju också nåt som är lite dyrare som iaf vi blev väldigt glada av att få. Man får så mycket kläder ändå. Det har vi haft mycket nytta av, en bra hjälp till att ibland kunna få äta samtidigt.
Presentkort till fotograf hade vi uppskattat!
ett lammskinn :)
En fin filt till bebisen, ex Lexington.
Fina barnbestick, ex Georg Jensen.
Inget krims-krams som speldosa i tenn eller annat skit som bara samlar damm i ett skåp .
Present till de nyblivna föräldrarna är uppskattat, som en ask choklad eller champagne.