• josu

Present till nyfödd

Min man har ett syskonbarn som snart kommer till världen och vi vill så klart köpa en present. Nu är frågan, vad köper vi? Tacksam för massor av tips!

• Svar på tråden Present till nyfödd
  • gryning2

Många köper ju kläder och det är ju alltid bra. Man kan ju köpa någon storlek större så de har nytta av det senare. Men om man vet att de har massor av kläder kanske man vill hitta på något annat. Jag köpte en speldosa åt min kompis nyfödda förut. En annan kompis har "allt" så åt henne köpte jag en trädgårdsväxt när de fick barn istället för något åt bebisen.

Mamma till H född 071017 och Bönan BF 110624
  • Habbi

En speldosa i form av ett gossedjur kanske.. fick en sån av min pappa när sonen var nyfödd och den har kommit till nytta :) Eller en fin filt kanske.

• Habbi

ELLER ett spa-kitt (ansiktsmask, fotpeeling, hudlotion, nagelack och sånt) till mamman som precis fött. Tror de skulle uppskattas också, dock är ju inte det till bebisen då men iallafall.

• josu
    Amy27 skrev 2011-06-08 14:55:45 följande:
    Hur mkt vill ni lägga?
    Någonstans mellan 500 - 1000
  • josu
    Habbi skrev 2011-06-08 14:59:17 följande:
    ELLER ett spa-kitt (ansiktsmask, fotpeeling, hudlotion, nagelack och sånt) till mamman som precis fött. Tror de skulle uppskattas också, dock är ju inte det till bebisen då men iallafall.
    Tycker att det är ett bra tips att köpa något till mamman. Man kan ju köpa något lite mindre till barnet. För om jag känner mig själv rätt så kommer barnet att få många presenter från oss framöver i alla fall.
  • Thegran

en docka från rubens barn att ha i framtiden :)

pengar till ett sparkonto

fin tavla till barnrummet

presentkort hos fotograf

tjaaa...finns massor :)

• Kimona

Många butiker säljer små set med body, strumpor, mössa, napp och gosedjur/snuttefilt

• norrlandsflicka

Kan tipsa om ett babygym. De flesta barn gillar sånt. Vi fick ett mjukt Tummenbabygym till dottern. Är ju också nåt som är lite dyrare som iaf vi blev väldigt glada av att få. Man får så mycket kläder ändå. Det har vi haft mycket nytta av, en bra hjälp till att ibland kunna få äta samtidigt.

• Jocke75
    josu skrev 2011-06-08 14:54:46 följande:

Min man har ett syskonbarn som snart kommer till världen och vi vill så klart köpa en present. Nu är frågan, vad köper vi? Tacksam för massor av tips!

Jag provade  www.babyklappen.se  där kunde man få presenten levererad hem till babyn med gratulationskort och egen hälsning:) kul idé!
  • la dolce vita

En fin filt till bebisen, ex Lexington.

Fina barnbestick, ex Georg Jensen.

Inget krims-krams som speldosa i tenn eller annat skit som bara samlar damm i ett skåp .

Present till de nyblivna föräldrarna är uppskattat, som en ask choklad eller champagne.

Svar på tråden Present till nyfödd