Har gjort KUB...orolig nu
Känns inget vidare just nu. Fick 1:183 i risk och ligger därmed bland dem man rekommenderar moderkaksprov. Nackspalten var 3 mm och det är ganska mycket...
Remiss är skickad till fostermedicin, och jag hoppas verkligen att jag får en tid snabbt. Står inte ut att vänta i ovisshet... Känns som all lycka och förväntan plötsligt bara byttes ut i chock och ångest. Om barnet är svårt sjukt så att vi måste göra en abort vill jag göra det så snart som möjligt.
Den låg därinne och sparkade och hade sig, såg ut att må bra och var otroligt söt
Hinnorna "hängde" ned lite men det sa hon att de får göra, men det känns inte heller bra...är så rädd att jag ska få missfall eller att barnet är så sjukt att jag måste göra abort. Vill inte!
Det känns som att bara för att den hade bred nackspalt så måste det vara något. Någon som har erfarenhet av bred nackspalt med ändå fått friska barn, eller känner någon som har varit med om liknande.
Usch jag mår så dåligt! Plötsligt känns inte ett beslut om abort speciellt självklart om det "bara" är Downs syndrom.... Jag har ju sett den här lilla nu och är kär.
Jag var inte alls beredd på det här, trodde verkligen inte att vi skulle få någon större risk. Jag är 31 år och vi har två friska barn sedan innan, inget genetiskt ärftligt vad vi vet.
Hur ska jag klara av att vänta på besked? Någon annan som fått "dåliga" siffror på KUB?