• JosephineJ

Vad tycker ni om namnet Isa?

För likt Isabella?

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Isa?
  • Josebosse

Känns som ett smeknamn för Isabella, tycker jag.

• Vulpecula

Nej, jag upplever det som självständigt från Isabella. Däremot så är det ett pojknamn för mig, eftersom den enda Isa jag vet är en man.

• goabarn77

Isa är ett av de vackraste namnen jag vet och jag har en helt underbar kusin som heter så. Har aldrig gjort någon koppling till Isabella.

• Linda1976
    Josebosse skrev 2011-06-08 20:29:23 följande:
    Känns som ett smeknamn för Isabella, tycker jag.
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • missypissy

Superfint! Tänker inte alls på namnet Isabella när jag hör det, däremot tänker jag på min syster Sara som kallades Isa som barn, men det är ju en helt annan sak!

• amorvincitomniia

Sött :) för mig kommer det dock alltid vara vår blåvita undulat med flygförmåga under all kritik.. "Isa har störtat i kattvattnet nu igen" håhåjaja

• fluu

Tycker bara att det är ett smeknamn. Och lite för sött för min smak.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Ms M

Har en vän som heter Isabella men kallas för Isa.. Fint :)

• Tant Green

Bläää... hade inget emot det förut men nu ropar grannen på sin dotter Isa konstant så jag orkar inte höra det namnet en gång till

• minSaile

Jag gillar namnet men kan inte låta bli att rimma Isafisa ...min dotter heter Maja och det blir säkert Bajamaja nån gång ...

Barnens kusin heter Isabelle men dom kallar henne Issi...lite annorlunda

• niagara
    amorvincitomniia skrev 2011-06-08 21:02:49 följande:
    Sött :) för mig kommer det dock alltid vara vår blåvita undulat med flygförmåga under all kritik.. "Isa har störtat i kattvattnet nu igen" håhåjaja
    *skattar gott*
  • Gladskit

Jag tycker jättemycket om det!
    Faktum är att jag och min syster diskuterade namn häromdagen och då poppade just Isa upp som en tänkbar kandidat om jag skulle få en dotter i framtiden.
    Min son heter Edvin och jag tycker det passar fint ihop. Edvin och Isa

Jag kan förstå att man tror att det är ett smeknamn för tex. Isabella men det finns ju många såna namn (Kalle, Pelle, Lisa). Vi hade en Isa i klassen när jag var yngre och hon hette Isa, det var inget smeknamn.

• AngelWithoutWings

tycker det är jätte fint!

• JT25

Min dotter heter Isa, hon blir snart tre år =)
    Jättevackert!!  

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Isa?