jävlar nti skolan!!!
Jag är så förbannad med den där skolan. Money making "#¤%-ers!!
Hur mycket än man kämpar fick jag aldrig något MVG på slutbetyg. Lärarna tror de är så gudomliga att bara deras synpunkt är rätt. fattar de inte att det finns andra synpunkter med?
När det gäller religion B, jag som kommer från Asien kan ju en hel del om buddism och hinduism. men nej.. de vet bättre.. bara från en svenskt synpunkt
god lord , how blind are these people!!???????
Samhällskunskap var inget vidare heller.
''För betyget Godkänt krävs att du visar att du förstår och kan återge kursinnehållet och att du behärskar psykologiska begrepp. Du måste visa att du ser samband mellan ämnets olika aspekter och du måste ge personliga exempel som belyser kursinnehållet.
För betyget Väl Godkänt krävs förutom att du uppfyller kriterierna för betyget Godkänt även att du har ett kritiskt förhållningssätt till ämnet där du jämför olika förklaringsmodeller och ser deras skilda följer, samt att du ser aspekter av din vardag och dagens samhälle i ljuset av ämnet (t.ex. belyser argument med exempel från ditt eget liv).
För betyget Mycket väl godkänt krävs förutom att du uppfyller kriterierna för betyget Väl godkänt att du komplicerar problem, formulerar nya problem, kan dra generella slutsatser i komplicerade frågor samt att du integrerar teori med egna tankar i argument och analys. För att ett arbete skall få betyget MVG måste det uppvisa mycket hög kvalitet på alla områden. ''
hur fan ska man komplicerar problemet när lärare själv vet inte om bakgrunden eller fakta själv????
jag har mejlat lärarna och t.o.m ledningen men som vanligt, inget svar.
undrar om det finns andra som är missnöjda med NTI?