• stor grön drake

laddar inte bilder på blocket.se

Nu börjar jag bli extremt irriterad.

Vår dator laddar kanske (KANSKE) minibilderna på första sidan av en ny sökning. Har jag tur laddar den de två första annonserna jag tittar på. Sen är det stopp. Den laddar inga bilder, visar inte "trasig bild" ikonen utan drar helt enkelt ihop utrymmet där bilden skulle varit och det finns endast annonstext.

Jag använder blocket främst som referenspunkt, och för att se hur saker ser ut "på riktigt" eftersom tillverkarens/butikens bilder sällan visar det jag vill se, och detta gör ju min sitts mycket mer komplicerad.

Varför blir det såhär?
    Datorn har Windows Vista (att byta till Mac är inte aktuellt, så det behöver ni inte tipsa om), och surfar i senaste firefox, men ah även testat opera, explorer med flera utan att det blir bättre.
    Det har blivit succesivt värre, i början hände det bara ibland.
    Tradera har jag inte sett en bild på på flera år.

HJÄLP!

• Svar på tråden laddar inte bilder på blocket.se
  • EFI

Du kan alltid prova att skapa ett nytt användarkonto och se om problemet kvarstår även i detta. Gör det det så är ditt nuvarande korrupt på något sätt. Funkar inte detta hade jag installerat om maskinen, för det låter ju som om något trasigt är sönder.

Apple user since 1987
  • EFI
    stor grön drake skrev 2011-06-09 19:22:37 följande:
    användarkonto?
    Jag har inget konto på varken tradera eller blocket.
    Användarkonto i datorn såklart...
    Apple user since 1987
  • EFI
    stor grön drake skrev 2011-06-10 15:09:41 följande:
    okej...
    men det är samma på laptoppen...
    Aha, då har du troligtvis något fel på din router och eller ADSL-modem, beroende på hur din uppkoppling ser ut. Vad har du för set-up och vilken leverantör av internet?
    Apple user since 1987
  • stor grön drake
    EFI skrev 2011-06-10 16:19:26 följande:
    Aha, då har du troligtvis något fel på din router och eller ADSL-modem, beroende på hur din uppkoppling ser ut. Vad har du för set-up och vilken leverantör av internet?
    öööh.... Skäms
    set-up: ingen aning
    leverantör: Ålcom (finskt bolag, bor ej i sverige)
  • EFI
    stor grön drake skrev 2011-06-10 19:49:24 följande:
    öööh.... Skäms
    set-up: ingen aning
    leverantör: Ålcom (finskt bolag, bor ej i sverige)
    Har du ett ADSL-modem, eller bara ett bredbandsuttag dirkekt i väggen?
    Apple user since 1987
  • EFI
    stor grön drake skrev 2011-06-11 07:31:24 följande:
    jag har modem, direkt i väggen finns inte här
    Har du router kopplad efter modemet, eller är datorerna kopplade direkt till ADLS-modemet? Har du ingen router så får du byta ut modemet för då är det kass troligtvis. Har du en router efter modemet, så prova först utan router, för att utesluta denna. Där har du troligtvis lösningen på ditt problem. Glad
    Apple user since 1987
  • EFI
    stor grön drake skrev 2011-06-12 07:15:50 följande:
    eh...
    router? jag har en sak som det går in kablar i, den lyser blinkar och har antenn...
    vad som finns mer i kabelhärvan har jag inen aning om Skäms
    OK, då har du inbyggd trådlös router i ditt ADSL-modem. Detta är troligtvis sönder. Säg till din leverantör att byta modemet. En sak du omedelbart kan prova, är att prova din dator hos någon där de inte har samma problem, så har du garanterat uteslutit fel i datorn.
    Apple user since 1987
Svar på tråden laddar inte bilder på blocket.se