• Fiffa5

Tips på bra hotell på Teneriffa?

Vi funderar på att åka till Teneriffa i februari nästa år.  Finns det någon som kan tipsa om ett bra hotell eller var på ön som det är bra att bo?
    Jag undviker helst de största turistställena, men vill ha ett hotell som funkar för barnen med uppvärmd barnpool. 

• Svar på tråden Tips på bra hotell på Teneriffa?
  • Valborgs

Satsa på södra delarna av ön, efter info jag fått kan vädret variera kraftigt mellan norra och södra sidan, är mycket mer solsäkert på södra.

• Marie 168

Hej!Har arbetat där under 2 korta perioder 2009 och 2011..Bodde då i Los Christianos..

compostela beach heter ett hotellen där som är kanon bra..Ännu bättre är att hyra en lägenhet
    under er vistelse..Kika in på Blocket tex eller bara googla på lägenheter uthyres..
    Lycka till

• svårt att vara unik

Definitivt södra delarna pga vädret, los christianos och playa de las americas är de allra mest turistiga områdena, men de är också mycket barnvänliga. Har dålig koll på hotell eftersom vi bor privat när vi är där.

• SötaSarah

Håller med om söderut. Vi var i Los Gigantes i februari. Bodde på Playa la arena. Riktigt bra hotell!! :))

• Fiffa5
    Fiffa5 skrev 2011-06-08 23:19:28 följande:
    Min man har fastnat för Blue Star Oasis i Playa de las Americas, ngn som varit där? Man ska tydligen kunna bo i Bungalows där.
    Jag skrev fel, det är Blue star club Parque Chritsobal, som hotellet heter och det ligger i Los Americanos. Ngn som varit där och vet om det är bra??
Svar på tråden Tips på bra hotell på Teneriffa?