• Spaderdam

Skicka med mat?

Hej! när ni lämnar era barn till farmor/mormor skickar ni med lunch då? Jag måste skicka med mat när mitt barn är hos farmor för annars får han bara en macka på hela dagen. Hon säger bara att "vi brukar bara äta en macka till lunch, så jag gör ingen lagad mat". Är han hos mormor är det inga problem, de fixar alltid nån riktig lunch till honom. Tycker det är lite dåligt, men jag kan kanske inte kräva att de ska stå för mat. Hur är det för er?

• Svar på tråden Skicka med mat?
  • Nyfiken gul

är mackan tillräckligt matig så är det faktiskt en bra lunch. en macka med kanske kokt ägg på eller köttbullar tex är mättande och funkar utmärkt som lunch nån enstaka gång. 

Beroende på barnets ålder kanske farmor kan ha några barnmatsburkar hemma i sin kyl?

själv skickar jag aldrig med mat, om farmor/mormor mot all förmodan skulle vilja äta något enkelt och lätt till lunch finns det alltid annat att erbjuda istället som kokta ägg, lite köttbullar, kanske lite rester från gårdagen osv.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Spaderdam

Han är snart 3 och behöver mer än en macka! Dessutom brukar det va typ en fralla. Han är kinkig med maten, man måste truga honom för att få honom att äta och det känns som att de bara säger "nä han ville inte äta nåt" och sen skiter i det. De liksom försöker inte ens...

• vetvadjagvill

jag skickar aldrig med mat...

om man ska vara barnvakt så förstår man väl att man inte kan leva sitt vanliga liv för barn behöver ju mat på dagen..

om man inte är villig att ställa om sitt liv för en stund så får man väl säga nej till barnvakteriet eller besöket mitt på dagen då.

föressten så har jag lite krav på att min mamma klarar av att laga mat som passar barnen eftersom de har allergier.. *ler*

• Jenny76

barnen får alltid mat hos mor- och farföräldrarna! (Dessutom "extra god" mat som de gillar mycket)

• Höstbebis2010

Kan ju tycka att de kunde ställa upp och laga till nån mat. Men visst klara sig ett barn även på att bara äta smörgås till lunch, i de flesta andra länder äts det just smörgås med nått sött! pålägg och sen äts det bara ett lagat mål per dag. Så hela världen är det ju inte, men tycker som sagt ändå att de kunde göra något lagat åt honom eftersom det är det han är van vid.

• Emmies mamma

Jag skickar aldrig med mat. Han får välja vad han vill ha och farmor gör allt för att uppfylla önskemålen! :)

• Gurkan

Nu har inte sonen spenderat någon dag hos sona mor- eller farföräldrar än men känner jag dem rätt så kommer det vankas mat i massor blandat med kakor, bullar, godis och glass (vi får nog kjör apå reglen att godis äter man hos mor- och farföräldrarna haha).

• karet

När dottern var liten så skickade vi mer iom att hon bara åt burkmat. Men efter 2 års ålder så får hon mat där.

• CaCC

Tycker inte det är att begära för mycket. Som någon tidigare skrev så får man väl forma dagen lite efter barnet om man är barnvakt.

• Mellanmjölkens land

Ännu så länge skulle vi skicka med mat men det är för att vara säker på att det finns nått som dottern kan äta. Hon är bara 10 mån När hon blir äldre kommer vi inte att göra det

Svar på tråden Skicka med mat?