• Anonym (Mest nyfiken)

Vad tänder ni tjejer på?

Efter att ha läst tråden www.familjeliv.se/Forum-4-46/m59392889.html där en kille undrar om hans vältränade kropp var snygg för tjejer undrar jag vad tjejer tänder på hos en kille, eftersom alla verkade tycka att hans kropp var övertränad och att gymmuskler inte är särskilt attraktivt när det kommer till kritan. Så, kom igen nu! Nakna sanningen, inget snack! Vad tänder ni tjejer VERKLIGEN på?

• Svar på tråden Vad tänder ni tjejer på?
  • Anonym (hustru)

Kan ju bara svara för mig själv, och jag tänder på RIKTIGA MÄN (som min egen såklart). Med det menar jag män som inte är rädda för att ta i, som har naturliga muskler som de fått genom riktigt arbete. Karlar i arbetskläder, inte några kostym-fjantar med portfölj. Nej, ge mig en man med snickarbälte, tack! MUMS!!!!!

• Anonym (Snäckan)

Rent kroppsligt så tänder jag på fina ögon, markerade nyckelben och framförallt markerade höftben...Tungan ute
    Gillar lagom stora muskler men tycker att det är hemskt fult med "bodybuilders" kroppar.

• slemtorsk i din bralla

Alltså kroppen är inte så viktig... det handlar om blicken.... eller om ansiktet har något som liksom "sticker ut".. bildsköna killar har aldrig varit min grej... Nicholas Cage gillar jag.. han har en klar isig blick och ett litet slitet utseende *S*

En kille kan se ut hur som helst egentligen det är verkligen vad han säger och HUR som tänder mig.. min blivande make lärde jag känna på nätet och då är jag lite avvaktande för på nätet kan man ju vara vem som helst, men när vi började prata i telefonen och han visade mer av sig själv så smalt jag.. och när vi hade träffats var det kört....

Det finns några saker jag dock INTE gillar hos killar... det är just övertränade grabbar... en sån kille kastar jag sällan några längre blickar efter.. MEN jag har kännt sånna killar också som varit fantastiskt charmiga och sexiga, men inte pga kroppen utan pga hur de är..

Håriga ryggar går fetbort ha ha....

Snackar vi bara en första anblick vad som tänder mig... hel och ren, inte övertränad, inte överstylad...inte backslick... jag älskar skalliga killar, rakade skallar är skitsexigt, lite skäggstubb gillar jag också... skjorta och jeans är snyggt, kostym känns lite "brattigt" för mig....lukta gott men bara lite parfym och av god kvalitet...ingen jävla coop-aftershave

En stadig blick som inte viker undan, leende och välskötta tänder (även om jag av någon orsak var skittänd på David Bowie i tidiga tonåren.. med världens äckligaste tänder) men inte superblekta.. känns så plastigt....

NATURLIGHET, RENHET och ett fast handslag.......

När man sen väl börjar prata med karln i fråga så kan ett plumt sätt förstöra all sexappeal i världen, det handlar om hur ni ÄR, beter er, pratar och intelligens... finns inget sexigare än en kille som är intelligent på ett ödmjukt sätt, som man kan prata politik med utan att han blir översittare....

• UlletGullet

Jag gillar män med massa. Gärna långa män (är kort själv, 160, iofs men har alltid dragits till män en bra bit över 180) som har kraftiga armar och ben. Jag vill ha män med sex i blicken, de som lovar att ge en en rejäl omgång som man sent ska glömma och som känns stabila.

Breda lår och muskulösa vader, gärna hårigt bröst, håriga armar och ben och skägg. *mums* En man ska vara någon att hålla i när det åskar och då jag själv är relativt svag i muskler och kropp, tänder jag på starka män. Män som kan hugga i och ta tag i saker. Hur hans hår ser ut är ingen big deal. Hår eller inte hår, det är inget speciellt för mig däremot gillar jag inte nött hår och misskött hår. Brett bröst och gärna lite mage, det ska vara en karl och ingen mes tack så mycket. :D

• Anonym

Feminima män med soft framtoning, där man kan ana den inre styrkan i att våga bejaka sina mjukare sidor.

Mums.

• Anonym

Min karl e den snyggaste jag vet han är 1,85 lång. han har "arbetar" muskler.
    "hemma muskler" som jag brukar kalla det, en karln som bär barn, matkassar, flyttar allt tungt, klipper gräs, och hugger med yxan. sågar. ja allt aktivt man kan göra hemma, såna muskler är attraktiva. 
    tycker det e skit fult med "gym muskler" muskler som tränats av att stå och lyfta vikter för att se "snygg" ut.

Nej jag gillar muskler som är av riktigt kroppsarbete, som man har nytta av  

• Anonym

Utseende:
    I ansiktet gillar jag män med ganska stor näsa och stora öron. Är också barnsligt förtjust i ådriga underarmar och fräkning hy.

I övrigt vill jag att mannen ska vara atletisk som långdistanslöpare eller simmare (naturliga muskler).

Övrigt:
    Intelligent, rolig och empatisk.

Letade i många år men har nu hittat en man som har alla dessa attribut

• Drake
    Anonym skrev 2011-06-09 09:03:23 följande:
    Utseende:
    I ansiktet gillar jag män med ganska stor näsa och stora öron. Är också barnsligt förtjust i ådriga underarmar och fräkning hy.

I övrigt vill jag att mannen ska vara atletisk som långdistanslöpare eller simmare (naturliga muskler).

Övrigt:
    Intelligent, rolig och empatisk.

Letade i många år men har nu hittat en man som har alla dessa attribut
    Oj, inte meningen att vara anonym.
  • Anonym (hustru)

Glömde ett par viktiga saker: Riktiga män har SKÄGG, inte tomteskägg utan "förlängd stubb". Och inga parfymer och aftershave! En man ska lukta man, tvål och vatten inget annat.

• Anonym (min)
    Anonym skrev 2011-06-09 09:03:21 följande:
    Min karl e den snyggaste jag vet han är 1,85 lång. han har "arbetar" muskler.
    "hemma muskler" som jag brukar kalla det, en karln som bär barn, matkassar, flyttar allt tungt, klipper gräs, och hugger med yxan. sågar. ja allt aktivt man kan göra hemma, såna muskler är attraktiva. 
    tycker det e skit fult med "gym muskler" muskler som tränats av att stå och lyfta vikter för att se "snygg" ut.

Nej jag gillar muskler som är av riktigt kroppsarbete, som man har nytta av  
    Det är ju min man! :)

Jag tänder på "klassisk" manlighet tror jag...... mannen som tar hand om familjen, familjens överhuvud kanske?

Och hans blick när han ser på mig som stora stygga vargen som närsomhelst kommer äta upp mig :) 
Svar på tråden Vad tänder ni tjejer på?