• Lilaa

Några som gått ner i vikt med viktväktarna?

Hej!
    Jag vill gå ner 10 kg i vikt och har provat lchf men det funkar  inte för mig. Tänkte prova viktväktarna men vill höra från några som provat denna metod om det har funkat och vad ni tyckte om det?

• Svar på tråden Några som gått ner i vikt med viktväktarna?
  • Liina87

Jag har testat den och är super nöjd för man får äta allt i lagom mängd. Jag gick ner ca 10 kg. Lycka till!

• karet

För mig är viktväktarna det enda som funkat. Har testat det mesta men gillar inte viktminskningssätt där man måste utesluta saker.
    Viktväktarna har variation och även möjlighet till att "fira/lyxa till" det.
    Har inget negativt alls att säga om det.

• Lilaa
    Liina87 skrev 2011-06-09 10:12:42 följande:
    Jag har testat den och är super nöjd för man får äta allt i lagom mängd. Jag gick ner ca 10 kg. Lycka till!
    Hur lång tid tog det för dig att gå ned och trånade du samtidigt?
  • Manchester

Har inte testat det själv, men min man gick ned ca 25 kilo med Viktväktarna. Har för mig att det tog något år eller kanske lite mer. Förutom att lägga om kosten enligt Viktväktarnas metoder så började han också röra på sig mer. I början blev det mest promenader, men allt eftersom konditionen blev bättre började han både springa och träna på gym. Idag, mer än tio år senare, är han smärt och vältränad. Han sprang nyligen sitt fjärde maraton och cyklar 2-3 mil varje dag året runt. Detta efter att ha varit en total soffpotatis. Han visste ju att man behöver röra på sig, men det var först när han började följa Viktväktarna och inse att han kunde "köpa" sig rätten att äta något onyttigt genom att motionera som han fullt ut begrep vad det handlade om. Min man valde att köpa en brevkurs. Han ville inte gå på några möten.

• Liina87
    Lilaa skrev 2011-06-09 17:53:03 följande:
    Hur lång tid tog det för dig att gå ned och trånade du samtidigt?
    Jag promenerade varje morgon och gick ner 1,5 kg i snitt per vecka men en del vecker hade jag gått upp lite så det gick lite upp och ner. Detta var när jag gick på mötena som de har, slutade sedan med dom så de 10 kg tog ungefär 1 år. Kan verkligen rekomenera mötena som de har.
  • Drakgrodan

Jag gick ner 9 kg med viktväktarna för ca 10 år sedan, gick ner ca 1 kg i veckan.
    Nu har de kg smugit på sig igen tyvärr så för några veckor sedan började jag om! Gick då ner tre kg på tre veckor, sen åkte jag till Frankrike på semester så då smög det sig på ett halvkilo, men nu har jag tagit tag i det igen, ska väga mig i morgon på gymmet, hoppas halvkilot är borta igen:)
    Målet är 8 kg totalt till semestern börjar v 29!
    För 10 år sedan gick jag på deras möten och så, nu gör jag det på egen hand med det material jag fick då.
    Lycka till!

• Miss Cee

Har provat och gått ned 40 kilo i en vettig takt. Rekomenderar det.

• MamaPapa

Jag gick ner 38kg på 14 månader - tycker det är en jättebra metod som ger nya matvanor - inte bara en "snabb fix".

• mosteria

Jag går vv just nu och har gått ner 11kg på 12 veckor. Tränar mellan 45min och 3tim/vecka på gym. I övrigt vardagsmotion :)

• Maj80

Jag gick ner 16 kilo på 10 veckor. Lite väl mycket kan tyckas men jag höll det i flera år. Promenerade minst 1 timme per dag. Nu funderar jag på vilken metod jag ska välja dp jag ar 6 kg som ska bort, kanske blir det den igen.

• sagström

2001 gick jag ner 20 på ca ett halvår. Det var jättebra och fick in ett bra tänk som jag delvis har kvar i dag. Har lyckats hålla vikten (pendlat 5kg upp/ner). Var mycket nöjd, tyckte man hade en sund inställning till vikt. Dock var det ju en del "säljsnack" men det kan man bara bortse från.

• Amle

Jag är viktväktar dieten och det har gått 2 veckor redan nu har jag gått ner 6 kg. Fast i sistonde känns det som om jag har gått upp lite 1-2 kilo. Snälla kan någon hjälpa mig:/    

Svar på tråden Några som gått ner i vikt med viktväktarna?